Verschillende opmaakstijlen in 1 document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hutspot79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Berichten
4
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een leeg document die ik met behulp van een flink stuk VBA code in een macro wil gaan vullen.

Echter als ik in de VBA-code het lettertype, de lettergrootte en stijlen als onderstreept, italic en bold instel/aanpasn dan wordt dit voor alle tekst in het document aangepast.

Hoe krijg ik het voor elkaar om alleen de tekst vanaf de cursor aan te passen met deze instellingen.
 
Blijkbaar stel je dan eerst het lettertype in voordat je de tekst plaatst. Word slaat alle tekstopmaak op in de woorden op, dus je zult bij elke verandering van opmaak deze moeten instellen voordat je de tekst plaatst.
 
OctaFish, bedankt voor je reactie. Zoals je al aan geeft stel ik bij elke regel het lettertype opnieuw in. Alleen wordt dan niet alleen de tekst die daarna wordt getyped aangepast maar ook de tekst die verder al in het document staat.

Ik wil dus weten hoe ik de wijziging van lettertype alleen kan toepassen op de tekst na het instellen.
 
Dan is het handig als je eerst je code eens post (opmaken met de Code tag knop #) zodat we kunnen zien wat je doet.
 
Ik ha d inderdaad al direct even wat code moeten posten.
Onderstaande is een voorbeeld van een stukje code waarbij de opmaak voorafgaand aan het plaatsen van de tekst wordt ingesteld en vervolgens wordt aangepast voor de volgende tekst.

Alle tekst krijgt vervolgens dus de opmaak van de laatste regels.

Code:
With Selection.Font

        .Size = 8

        .Bold = True

        .Color = wdColorBlack

     ActiveDocument.Content.InsertAfter (dossiernr & vbCr)

End With

    

With Selection.Font

        .Size = 20

    ActiveDocument.Content.InsertAfter ("Op " & datumbezoekog.Value & " werd omstreeks " & tijdbezoekog.Value & " een bezoek gebracht aan:" & vbCr & "Naam bedrijf: " & dossier & vbCr & "Adres: " & adresog & " te " & plaatsnaamog & vbCr)

    ActiveDocument.Content.InsertAfter ("Onze medewerker werd ontvangen door:" & vbCr)

End With
 
Kijk, nu kunnen we er wat mee :D

Je verplaatst je cursor niet in je document; alle opmaakcode wordt dus aan het begin (voor de eerste tekst) neergezet, terwijl je de tekst wel achteraan laat aansluiten. En dan gebeurt er dus optisch niks. Voeg deze regel toe:
Code:
    Selection.EndKey Unit:=wdStory
achter elk blok, en je bent er.
 
OctaFish, Je bent geweldig. Het is maar iets kleins maar je klunt flink vastlopen op dit soort dingen.

Het werkt dus en ik kan verder.

Super bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan