Verschillende opslagmedia standaard vanaf de K:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Goedenmiddag allemaal,

Even een vraag. Is het mogelijk om bij een computer in te stellen dat alle USB sticks, en camera's enz. (kortom alles wat een opslagmedium is, behalve vaste schijven, en interne spelers of netwerk schijven), worden aangegeven met schijfletter K:\ of hoger???

Nu komt standaard alles binnen op de E:\, maar die wordt ook gebruikt door het netwerk :confused:

Groeten
Lennart

bij netwerkinstellingen kan je verbinding maken met een poort, en die aan een letter vastzetten, zit bovenaan je scherm ergens naast bestand in de gewoone explorer.

Dat is snel! :thumb:

Het veranderen van USB poort maakt helaas niets uit. Ik kan inderdaad de Schijfletters van de netwerkschijven aanpassen zodat de USB stick dan wel zichtbaar wordt. en zo kan ik ook zeggen dat de USB stick naar de Z:\ verplaats kan worden. Dit geld dan echter alleen voor die USB stick, en niet voor de fotocamera bijvoorbeeld. Een ander probleem wat ik dan krijg is dat de netwerkschijf ineens een andere letter heeft waardoor de applicaties die over het net gaan niet meer goed functioneren :( .

Dit kan overigens wel door gewoon op te starten met de netwerkstekker eruit, en dan weer hetzelfde doen bij de USB stick zodat hij voortaan op de Z:\ zit.

Dus voor de korte termijn is het inderdaad een oplossing, maar naar 1 x een ander opslagmedium te gebruiken zit ik weer met hezelfde probleem :confused:

Laatst bewerkt:
Je zal het iniedergeval voor allemaal appart moeten doen... allemaal appart instellen, en hoe het komt dat het bij je fotocam niet kan weet ik helaas niet....:(

daar ziet het wel naar uit, maar ik vraag me dus af of dat ook makkelijker kan. zou toch wel moeten kunnen eigeniljk. Misscien via de active directory middels een policy???

daar ziet het wel naar uit, maar ik vraag me dus af of dat ook makkelijker kan. zou toch wel moeten kunnen eigeniljk. Misscien via de active directory middels een policy???

gebruik je een server.
welke besturingsoftware.

2003 R2 Server, en het betreft een xp client. maar er zitten ook nog 2000 servers tussen en gewone 2003 server edities.

Ik heb het inmiddels al opgelos door bij iedereen dit handmatig te veranderen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan