Verschillende problemen met Outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

samuelvisser

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Hallo,

Mijn vader gebruikt outlook heel veel voor zijn werk, en heeft nu een aantal problemen. Hij heeft mij, zijn zoon, ingeschakelt om te helpen :P
Hij heeft en laptop met Windows 8.
Er was iets heel vreemds, ineens bleek zijn hele outlook-gegevensbestand verdwenen te zijn.
Ik kon hem op geen enkele manier terugvinden.
Dus heb ik maar een backup gebruikt e die helemaal ingevoegd zoals ik altijd doe.

Als je dan klaar bent, moet je acountinstelingen testen gebruiken. Daar Kon hij aanmelden bij server voor inkomende e-mail, en het testbericht kon ook verzonden worden.

Maar toch werkt het niet, hij ontvangt geen mail, en kan het ook niet meer verzenden.
Als ik naar Verzenden/ontvangen > Alle mappen verzenden/ontvangen ga, zecht hij: Outlook fout.png

In mijn vaders outlook zit ook en gmail-account, die wel gewoon werkt.
Weet iemand hoe dit alles opgelost kan worden

Ps. Mijn vader heeft recent iemand op zijn pc gelaten, dus wij willen mensen niet graag verdenken, maar diegene kan wel het gegevensbestand hebben verwijdert. Dat hoeft dus niet per se en technische reden te hebben.

EDIT:
Ik was nog vergeten te zeggen dat het gegevensbestand zelf wel succesvol was geimporteerd, alle mails staan er wel.

Laatst bewerkt:
Ik heb beide klikjes geprobeerd zonder resultaat.

Het eerste klikje, het repareer programma, heb ik uitgevoerd. Meerdere keren zelfs.
Alleen zegt hij idd dat hij fouten vind, ik repareer het, op het eind zegt hij succesvol gerepareerd. Maar toch kan ik nog steeds geen mail verzenden/ontvangen.
Het is misschien goed om u te herinneren dat het gegevensbestand niet helemaal stuk is, de mails zijn er gewoon nog normaal. Alleen het verzenden/ontvangen werkt niet.

Het tweede klikje werkte vooral niet omdat het echt voor Windows 7 is, en Windows 8 werkt heel anders met het configuratiescherm ect.
Ik heb wel aardig wat dingen geprobeerd met het 2e klikje, maar veel resultaat was er niet.

kan iemand me een stapje verder helpen?

Kan wel een hoop gaan typen, maar ga hier eens doorlezen. Daar staat jou fout vermeld 0x800401F. Wellicht is dit de help die je zoekt. Klikje ;)

Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb, maar er zijn heel wat problemen.

Er is iets heel erg vreemds met die laptop aan de hand, Mijn vader moest ineens de keuze maken om de computer de herstellen, hij kon geen enkele andere optie kiezen. Toen hij dat deed, waren alle programma's en apps eraf gegooid.

Alsof dat niet erg genoeg was, is nu ineens de hele pc dood.
Hij kan niet meer opstarten, het scherm blijft zwart, het lichtje van het aan-knopje gaat even aan, maar gelijk weer uit.
Dit is echt een verschrikkelijk probleem voor mijn vader, hij kan niets meer.
Echt gelukkig had hij het een backup gemaakt, ongeveer een week ervoor.
Dus die gebruikt hij nu, maar aan zijn laptop heeft hij niets.

We hebben al contact opgenomen met een paar computer-experts. Het enige bruikbare antwoord dat we kregen is te proberen de batterij eruit te halen, dat hij het daarna misschien wel deed.
Dat hebben we nog niet gedaan, moeten we nog doen.

Heeft iemand van jullie misschien nog een tipje? of is die batterij de enige oplossing?

Bedankt,
Samuel

Heb je met batterij eruit halen ook nog de aan/uit knop voor een aantal seconden ingedrukt gehouden? (Power reset)

Ik heb de batterij er nog niet uitgehaald, wist niet precies hoe het moest (heb ook nog bijna geen tijd besteed om uit te zoeken hoe het werkt)
Die power reset kende ik niet, kan ik nog proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan