verschillende problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimsel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2013
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik op het juiste subforum zit, maar sinds ik mijn laptop (acer aspire m3-581tg) heb geüpgraded naar windows 8, ondervind ik verschillende problemen. Het grootste probleem is misschien wel dat ik mijn laptop niet kan afsluiten. Telkens ik hem afsluit, gebeurt dit zoals het zou moet gebeuren en kom ik op het juiste scherm, maar na een minuut krijg ik een foutmelding dat mijn computer opnieuw moet worden opgestart. Ik krijg telkens een POWER_DRIVER_STATE_FAILURE.

Ook werken mijn USB aansluitingen enkel als de usb-stick al insteekt wanneer ik mijn laptop aanzet. Ik denk dat dit iets met de drivers te maken heeft, maar ik weet niet al te veel van computers af en kan hier niet aan uit.

Het meest recente probleem is dat ik directX niet kan installeren. Ik heb vandaag op steam LA noire gekocht en zonder problemen geïnstalleerd. Maar wanneer ik het wil opstarten begint het te laden en krijg ik volgende foutmelding:"d3dx9_43.dll".
Ik wou dan via de site van windows directx installeren maar ik kreeg telkens dit: An internal system error occured. please refer to DXError.log and directX.log in your windows...
Mijn andere games (skyrim, football manager, civilization v...) kan ik zonder problemen spelen.

Na wat googlen dacht ik dat ik een clean install moest doen, maar ik zou graag een iets minder drastische oplossing vinden.

Alvast bedankt

Hoi Wimsel,

Ik denk inderdaad dat je een driver probleem hebt, die moet je óók updaten.
Als het goed is staat er in je startpagina ook een tegel met ACER UPDATE, die kan je gebruiken om alle stuurprogramma's bij te werken die bij Windows 8 horen.
Als dat niet lukt, of de tegel is niet vindbaar, lees dan het volgende stukje.

Ga allereerst naar de site van Acer, tik daar het modelnr. van je laptop in (m3-581tg) en daarna op 'ZOEK' (oranje knop) zie plaatje 1.
acer download1.jpg
Daarna moet je een besturingssysteem kiezen, Windows 8 64bit upgrade, en dan krijg je een lijstje met stuurprogramma's, en nét daarboven(plaatje 2) heb je een mogelijkheid om alle hardware te scannen; " Wilt u de hardware-onderdelen in uw systeem weten om de juiste drivers te kunnen selecteren? "
Klik die aan en dan moet je een plugin downloaden die de hardware in de laptop scant.
Daarna krijg je de resultaten ( plaatje 2 ), die moet je allemaal downloaden, op een plek zetten die je makkelijk kunt onthouden ( meestal downloads), en stuk voor stuk installeren.
Zo zou je van je problemen af moeten zijn.
drivers Acer.jpg
Succes!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan