• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillende rapportages bundelen in 1 excel of word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ink65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2015
hallo,
ik krijg (maandelijks) vanuit verschillende afdelingen rapportages aangeleverd (veelal via excel), die ik wil bundelen zodat het in 1 bestand doorgestuurd kan worden naar 'afnemers'.
Nu ben ik veel tijd kwijt met 'kopieëren en plakken', maar er zou toch een veel makkelijkere manier moeten zijn? De keuze om het op 1 tabblad of op meerdere te plaatsen is 'om het even'.
wellicht weet iemand de oplossing?

Welkom bij Helpmij.nl. Ik heb uw vraag verplaatst naar een sectie waar u meer kans op antwoord heeft dan in de sectie Feedback over Helpmij.nl.

Met de informatie die je nu geeft denk ik niet dat er veel oplossingen zullen worden aangedragen.

De mogelijke oplossingen hangen nauw samen met de vorm waarin de rapporten worden aangeleverd. Is dit altijd hetzelfde format met de informatie elke maand op dezelfde plaats, is er een gemeenschappelijke (netwerk) schijf beschikbaar, rapporten die niet excel worden aangeleverd, in welke vorm dan wel? Wat zou je exact willen.

de rapporten zullen steeds in hetzelfde format aangeleverd worden. Niet met elkaar (de ene zal wat meer kolommen bevatten als de ander), maar wel dezelfde rapporten.
Wat ik dus bedoel: de ene bevat info x met 5 kolommen, de ander bevat fino y met 7 kolommen enz. Die wil ik dus (op een zo simpel mogelijke manier) elke maand bundelen.
Het is om het even of dit dan 'onder elkaar' op 1 spreadsheet komt te staan of op meerdere tabbladen. Wat het handigste is.
Het is mogelijk om vanaf een directory te 'werken'.
Ik hoop dat het zo wat verduidelijkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan