Verschillende resolutie !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Heb een raar probleem, bij een systeem met de volgende gegevens: P4 2,6 Ghz/ 64 Mb Nvidia MX440
met XP-pro en de 41.09 drivers van Nvidia geinstalleerd, krijg ik
bij het spelen van een spel maximaal 512x718 pixels !!!!

Terwijl ik als ik op het bureaublad ben alles gewoon op maximaal kan zetten. Hij staat daar namelijk ingesteld
op 32 Bits kleuren en 1024x768 resolutie en het beeld is
daar idd ook netjes....
Ga ik nu echter een spel doen krijg ik dus maar maximaal
16 Bits resolutie met 512x718. De andere resoluties zijn
ook niet beschikbaar !!! Terwijl ik op een ander systeem deze opties wel heb met hetzelfde spel...rara hoe kan dit en nog beter hoe los ik het op...


Remy
 
Heyz,
Hier misschien een paar dingen die het probleem kunnen oplossen:

Is dit bij elk spel t geval, zo ja kijk dan hieronder voor mogelijke oplossingen, als t bij maar een spel het geval is dan ligt het aan t spel zelf.

- Heb je de nieuwste videokaart-drivers geinstalleerd?
- Heb je de nieuwste versie van directX geinstalleerd?
 
De allernieuwste Nvidia Drivers heb ik nog niet geprobeerd. Heb hier nog wel ergens de 44.03 liggen.
En Direct X is bij XP toch al 8.0 of niet ??

Maar zal eens ff kijken misschien dat het toch nog baat..

Remy
 
Geplaatst door Remy
De allernieuwste Nvidia Drivers heb ik nog niet geprobeerd. Heb hier nog wel ergens de 44.03 liggen.
En Direct X is bij XP toch al 8.0 of niet ??

Maar zal eens ff kijken misschien dat het toch nog baat..

Remy

DirectX9.0a is de nieuwste. Kan je hier downloaden:
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=a19bed22-0b25-4e5d-a584-6389d8a3dad0

Verder Windows XP helemaal up-to-date? Dus ServicePack1+alle daarna uigebrachte patches/fixes?

Bij welk spel heb je et dan?
 
Het gaat in dit geval om Harry Potter II.
Heb op het andere systeem waar die wel goed is gewoon, de standaard Direct van XP erop staan en de gewone standaard meegeleverde driver van Nvidia 64 Mb kaart.
Daarom is het zo vreemd dat op een oudere machine het spel wel vlekkeloos werkt en op een spiksplinternieuw systeem heeft ie deze kuren....:confused:


Remy
 
Als het alleen bij Harry Potter het geval is dan ligt het toch aan dit spel. Op de site van de fabrikant van Harry Potter vind je misschien een oplossing voor je probleem.
 
Installeer es de nieuwste DirectX zoals ik hierboven al vermeldde.
 
Geplaatst door btl-member
Als het alleen bij Harry Potter het geval is dan ligt het toch aan dit spel. Op de site van de fabrikant van Harry Potter vind je misschien een oplossing voor je probleem.


Zoals gezegd heb ik op een andere (oudere) PC dezelfde cd-rom gebruikt en loopt het spel als een tierelier. Dus lijkt het mij sterk dat er iets met de cd-rom/danwel spel aan de hand is..
Maar ik zal de laatste drivers van Direct X en Nvidia nog een keer proberen...


Remy
 
Heb het spel nogmaals geinstalleerd.
En warempel, alle resoluties zijn weer terug !! :8-0:

Zal wel weer de kuren van Windows zijn......


Groeten,


Remy
 
Niet een kuur van Windows, maar van et spel. Anders zou et ie et nog niet doen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan