• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende sommen samen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasminefan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hoi,

Ik wil graag verschillende sommen samen tellen van verschillende tabbladen.
In het tabblad Totalen moet het totaal aantal komen van alle getallen die in de kolom E staan achter een bepaald volgnummer (dit nummer is een identiek nummer). Dit volgnummer komt wel meerdere keren voor per tabblad en al deze sommen moeten meegeteld worden.

Ik kan het moeilijk uitleggen maar ik heb een simpele versie opgeladen om een idee te krijgen.

Alvast bedankt,
YasminefanBekijk bijlage Test.xlsx

Nog iemand???

Hoi,

Het lukt me niet met voorgaand bericht.
Ik krijg het niet juist in mijn document.

Het zoeken (uniek gegeven) staat in kolom D en het resultaat van die rij dat moet samengeteld worden staat in kolom R.

Ieder uniek gegeven komt in meerdere rijen per sheet en in de verschillende sheets voor en moet dus moeten al deze resultaten samen geteld worden.

Alvast bedankt,
Yasminefan

Ik zou alle gegevens op 1 tabblad invoeren en daarna met een draaittabel de gegevens analyseren.

Zie de bijlage (in tabblad Oeldere).

Bijlagen

Nog steeds lukt het niet, ander doc

Hoi Wher,

Het lukt me niet, ik vrees dat ik iets fout doe met mijn lijst. Ik heb het eigenlijke doc toegevoegd misschien kan je me nog even helpen.

Het zijn de resultaten van de T kolom van elke sheet die moeten samen geteld worden.Bekijk bijlage 1D per 30 dagen.xlsx

Alvast bedankt,
Yasminefan

Het gedeelte van de formule aan het begin van "indirect(" miste een single quote tussen de twee double quotes, zie bijlage.

Bijlagen

Heel erg bedankt Wher,

Dit was het resultaat dat ik wilde.

Grtjs
Yasminefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan