• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende soorten beveiligingen voor verschillende kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesbo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2014
Hoi,

Ik heb bepaalde kolommen al dusdanig beveiligd zodat anderen deze niet kunnen aanpassen.
Nu wil een een andere kolom beveiligen tegen het veranderen van de opmaak. Echter moeten de waardes in deze kolom wel aangepast kunnen worden.

Is dit mogelijk? Ik kom er niet uit.

Alvast bedankt!

Groetjes

- Als de beveiliging van het blad nog staat ingesteld, verwijder die dan.
- Selecteer de cellen (kolommen) waarop je wil toepassen wat je in het bericht hierboven vermeldt.
- Kies in het menu: "Opmaak" - "cel vergrendelen".
- Beveilig het blad.

- Als de beveiliging van het blad nog staat ingesteld, verwijder die dan.
- Selecteer de cellen (kolommen) waarop je wil toepassen wat je in het bericht hierboven vermeldt.
- Kies in het menu: "Opmaak" - "cel vergrendelen".
- Beveilig het blad.

Ik denk niet dat je mij helemaal begrijpt.
Ik wil de oude beveiliging behouden, dus de desbetreffende kolommen mogen niet aangepast worden.
Andere kolommen wil ik echter wel kunnen aanpassen, alleen wil ik voorkomen dat de opmaak van deze kolommen word veranderd.

Ik denk niet dat je hebt uitgevoerd wat ik hierboven schreef, want dan zou je gezien hebben dat dat wel degelijk doet wat jij wil. In de bijlage een voorbeeld. De kolommen F en G kunnen wel aangepast worden (wat inhoud betreft), maar de opmaak van die kolommen kan niet gewijzigd worden. Bij de andere kolommen kan niets aangepast worden. Dat is conform de voorwaarden zoals jij die hebt beschreven.

Bijlagen

@jesbo,

Alles wat je op rij of kolomniveau wil beveiligen geldt voor het hele werkblad. Zoals zapatr al aangaf kan je op celniveau wel wat dingetje aangeven bij het beveiligen van een blad. Het doel van het beveiligen is dat je een gebruiker dwingt om bepaalde dingen in te vullen in de gedeblokkeerde cellen. De opmaak hoort dan eigenlijk al klaar te zijn. Bij blad beveiligen kan je zien wat gebruikers wel en niet mogen nadat het beveiligd is.

Als je wat wil beveiligen gebruik je gen Excel.
De beste beveiliging zit in de doordachtheid van je ontwerp.

Ik denk niet dat je hebt uitgevoerd wat ik hierboven schreef, want dan zou je gezien hebben dat dat wel degelijk doet wat jij wil. In de bijlage een voorbeeld. De kolommen F en G kunnen wel aangepast worden (wat inhoud betreft), maar de opmaak van die kolommen kan niet gewijzigd worden. Bij de andere kolommen kan niets aangepast worden. Dat is conform de voorwaarden zoals jij die hebt beschreven.

Sorry ik dacht dat je met verkeerd begreep. De knoppen voor de opmaak zijn nu afgeschermd, maar om de een of andere reden als ik een andere cel kopieer en plak dan veranderd de opmaak van de beveiligde cel nog evengoed. Doe ik iets verkeerd?

Ook in jouw documentje kan dat alsnog.

Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er na jouw laatste reactie vier reacties geweest. Dus op welke van de vier reageer je eigenlijk? Plaats even een eigen voorbeeld waaruit blijkt wat je zoal verkeerd doet.

Volgens mij zijn er na jouw laatste reactie vier reacties geweest. Dus op welke van de vier reageer je eigenlijk? Plaats even een eigen voorbeeld waaruit blijkt wat je zoal verkeerd doet.

Excuus, heb 'm aangepast

Onnodig quoten is niet nodig. Wat heb je aangepast? En ik zie nog steeds geen voorbeeldje.

Onnodig quoten is niet nodig. Wat heb je aangepast? En ik zie nog steeds geen voorbeeldje.

Onnodig quoten? Zo is het toch duidelijker?

Maar ik heb het over het document dat in deze reactie van zapatr staat:

De knoppen voor de opmaak zijn hierin afgeschermd, maar om de een of andere reden als ik een andere cel kopieer en plak dan veranderd de opmaak van de beveiligde cel nog evengoed.
Ik wil graag dat dit ook niet kan als je kopieert en plakt, als dat mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan