Verschillende soorten ram?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slash007

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb hier thuis nog een wat oudere pc staan die ik graag wat zou willen upgraden en dan zou ik met name wat ram willen toevoegen.

Er zit op dit moment standaard 512MB DDR SDRAM in en nu wil het toeval dat ik hier ook nog een strip heb liggen van 512 MB DDR SDram Dimm, Mijn vraag is kan ik deze er gewoon bij plaatsen of gaat dit totaal niet werken? :o

Kijk wel even naar de snelheid.

DDR pc-2100 is veel trager dan DDR Pc-3200.
Dus als je nu al 3200 in je pc hebt zitten, moet je er geen 2100 inzetten.
Andersom maakt niet uit.

Sorry, had ik erbij moeten zeggen.
Bedankt voor de aanvulling !!

Thnx Raymond en marsmannetje:thumb:

Alleen wat de snelheid betreft ben ik niet helemaal zeker, ik ging er gewoon vanuit dat er pc-2100 inzat omdat de pc toch alweer enkele jaren oud is. Maar nogmaals daar ben ik niet zeker van. Enig idee hoe ik kan uitvinden wat er in zit? kan dat met pcwizard?

Misschien wel en anders gewoon de kast even openmaken. Moet je toch doen om het extra geheugen erbij te zetten.

pc wizard kan dat wel hoor. Is soms nog makkelijker ook, met al die soms ingewikkelde codes op geheugen.

Pc wizard werkte inderdaad ook prima ;) ben er inmiddels achter dat er pc-2700 inzit dus inprincipe zou ik gewoon de 3200 er bij moeten kunnen plaatsen neem ik aan. Nu maar hopen dat het moederbord wel de 3200 ondersteund of is dit meestal wel het geval?

Pc wizard werkte inderdaad ook prima ;) ben er inmiddels achter dat er pc-2700 inzit dus inprincipe zou ik gewoon de 3200 er bij moeten kunnen plaatsen neem ik aan. Nu maar hopen dat het moederbord wel de 3200 ondersteund of is dit meestal wel het geval?
Nee, het geheugen gaat altijd draaien op de snelheid van de traagste. Dus pc-2700.

Daarom dus dat ik zei dat als je pc-2100 bij pc-3200 gaat stoppen, dat je dat beter niet kan doen. Andersom maakt het echt niet uit.
Zelfs al ondersteunt het moederbord pc-3200: je kan beter 1 gig hebben op pc-2700, dan 512 MB op pc-3200.

Nou heb de nieuwe strip er in gehangen en alles draaide in eerste instantie prima, totdat ik de pc afsloot en opnieuw probeerde op te starten, toen gebeurde er helemaal niets meer. Hij draait wel maar start niet op.

Heb de strip er weer uit gehaald maar het probleem blijft bestaan, wat kan dit veroorzaken? een probleem in de bios veroorzaakt door het toevoegen van de nieuwe strip mischien?

misschien was het geheugen kapot, maar dan nog...
Heb je jezelf ontladen voor je de boel installeerde?

Zie je wel nog iets op het scherm?

Yep heb alles ontladen en nope is helemaal niets meer te zien op het scherm, Het is net of de pc nu constant via een van de 2 cd rom drives wil opstarten maar zelfs bij het invoeren van mn windows bootdisk pakt hij em niet.

Heb zelf geen idee waar dit aan kan liggen want ben het nog nooit eerder tegen gekomen :confused:

*edit: Bedenk me net dat het de bios ook eigenlijk niet kan zijn aangezien het me zeer onwaarschijnlijk lijkt dat het plaatsen van extra ram leidt tot het veranderen van de Boot sequence. Iemand suggesties wat het wel kan zijn?

Laatst bewerkt:
probeer je bios eens te resetten.
(ehm de laatste keer dat ik zoiets had was mn systeem overleden... Ik wil je verder niet bang maken...)

Het kan ook een probleem met je voeding zijn, al lijkt dat raar.

Bios resetten? hoe doe ik dat als ik verder nergens in kom?

Trouwens ik heb even zitten bladeren op het forum en ik kwam dit bericht tegen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=235658

Dit is 100% gelijk aan wat er met mijn pc aan de hand is. Echter word hier niet een duidelijke oplossing aangegeven behalve dat er iets stuk is ;) maar goed mischien dat de omschrijving zoals in die andere post gegeven werd iemand op een idee brengt wat het kan zijn.?

Heb je een andere voeding liggen?
Sluit die dan even aan.

Bios resetten: Batterij uit je moederbord halen en dan een paar minuten de stroom van de pc halen. en dan batterij er weer in en stroom er weer op.
Dan zou de bios reset moeten zijn (je kan het ook doen met een jumper: moet je in het boekje van je moederbord kijken)

Koppel ook even zware dingen af: bijv harde schijven, dvd-brander, en videokaart.
(je ziet dan wel niets: maar je hoort misschien wel verschil)

Bios resetten had ook geen effect heb het wel via een jumper gedaan maar dat zou geen verschil mogen maken lijkt me, ik denk dan toch dat het gewoon een dom toeval is dat videokaart toevallig vandaag ermee kapt. Aangezien de pc altijd eerst checkt naar de videokaart zelfs nog voor dat hij de harde schijf checkt kan het haast niet anders dan dat de videokaart overleden is.

Zal morgen eens achter een 256MB agp kaartje aangaan en die erin hangen kijken wat dat voor effect heeft.:thumb:

Even een update, ook met de andere videokaart erin start de pc nog steeds niet op.
Ik kan zo langzamerhand niet veel meer bedenken wat het kan zijn, het zou nog kunnen dat de agp slot zelf overleden is, is er een manier om dit te checken?.

ik blijf zeggen dat het je voeding is, dan wel een overleden moederbord/processor, dan wel een combinatie...

Vrees eigenlijk ook dat je gelijk hebt, zal de pc morgen eens meenemen naar mn werk. Daar kan ik de pc tenminste goed doormeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan