Verschillende spellen hangen na een tijdje

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik888

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Ik heb een problemen met diverse spellen, na een tijdje spelen hangt de executable en kom ik terug in windows. Ik heb dit probleem bij Far Cry, Bioshock en C&C 3.
Ik heb de laatste drivers van mijn videokaart (Asus GT8800) en patches van de games.
Ik draai vista business 32-bits, CPU E6750, 1 GB Geheugen (wordt binnenkort 2 GB), voeding is 550 Watt en ik heb 2* 400GB Samsung Spinpoint in RAID0.
Ik voer het spel uit als administrator. Ik heb mijn PC recentelijk zelf in elkaar gezet, ik heb geen enkel probleem bij office-applicaties of internetten. De temperaturen heb ik bekeken met CPUCool en Speedfan, maar die laten geen hoge waarden zien. Ik heb ook everest home edition geïnstalleerd, maar daar kan ik ook geen rare dingen ontdekken. In mijn apparaatbeheer staat trouwens geen enkel uitroepteken.

Mijn excuses voor dit lange verhaal, maar ik heb geen enkel idee wat dit kan zijn. Dus als iemand ideeën heeft, dan houd ik me van harte aanbevolen. Alvast bedankt!
Erik

het kan best zijn dat je ram wat te kort schiet 1gb voor vista + gamen is erg veel de page,
file gebruiken en deze is net ff minder snel dan je interne geheugen.
het is raadzaam deze zo snel mogelijk een upgrade buurt te geven aangezien de prijzen,
weer om hoog gaan binnekort.

Hoi,

Van welk merk is die voeding? Beetje een redelijke?
Het geheugen upgraden (wat je vertelt dat je gaat doen en wat virtuosa zegt) kan inderdaad handig zijn.

En het lange verhaal maakt niet uit hoor, hieraan kunnen we ten minste zien dat je al heel wat dingen zelf goed geprobeerd hebt (drivers, patches, administrator, temps,...)! :thumb:

Hoi,

Van welk merk is die voeding? Beetje een redelijke?
Het geheugen upgraden (wat je vertelt dat je gaat doen en wat virtuosa zegt) kan inderdaad handig zijn.

En het lange verhaal maakt niet uit hoor, hieraan kunnen we ten minste zien dat je al heel wat dingen zelf goed geprobeerd hebt (drivers, patches, administrator, temps,...)! :thumb:

De voeding is een Chieftec GPS-500AB-A, 500 ipv 550 Watt. Maar dat moet toch ruim voldoende zijn.

Het probleem is verholpen, ik heb mijn goede en defecte geheugenstrip teruggestuurd en heb nu 2 GB. Daarmee is het probleem verholpen. Allen bedankt voor het meedenken.:cool:

Het probleem is verholpen, ik heb mijn goede en defecte geheugenstrip teruggestuurd en heb nu 2 GB. Daarmee is het probleem verholpen. Allen bedankt voor het meedenken.:cool:

dat dacht ik al, want ik wou net gaan schrijven ( voordat ik zag dat je 2gb had ) dat ik 2gb heb , en mijn pc gebruikt zonder een spel aan op vista , op het bureablad dus al 37% van de 2gb , dus dat is al iets van 760mb werkgeheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan