• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende tabbladen combineren tot 1 blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

TotalBB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Ik heb een Excel-bestand dat bestaat uit 55 tabs. Nu wil ik al die tabs onder elkaar zetten op 1 blad. Kan dat op een snelle manier?
Ik werk overigens met Excel 2007.

Code:
Dim wb As Worksheet
    Worksheets.Add after:=Worksheets(Worksheets.Count)
    For Each wb In Worksheets
        Worksheets(Worksheets.Count).Range("A" & wb.Index).Value = wb.Name
    Next

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie, maar het is me niet helemaal duidelijk. Waar moet ik dit precies invoeren? Ik ben nogal een leek op dit gebied, dus mijn excuses als dit erg dom overkomt.

Bedankt voor je reactie, maar het is me niet helemaal duidelijk. Waar moet ik dit precies invoeren? Ik ben nogal een leek op dit gebied, dus mijn excuses als dit erg dom overkomt.

Nee hoor, dat valt wel mee.

- Ga naar Extra - Macro - Visual Basic Editor
- Ga vervolgens naar Invoegen - Module
- Kopieer onderstaande code

Code:
Sub Werkbladen()
Dim wb As Worksheet
        Worksheets(Worksheets.Count).Range("A" & wb.Index).Value = wb.Name
    Next
End Sub

Je kunt de macro nu starten door op F5 te klikken.
Vanuit Excel start je de macro via Extra - Macro - Macro's.
De macro heet Werkbladen

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt weer! Ik heb dit geprobeerd en nu heb ik een extra sheet met de titels van de tabbladen onder elkaar in een kolom. Wat is dus eigenlijk wil is de inhoud van de tabbladen onder elkaar zetten.