Pinokkio89
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 okt 2006
- Berichten
- 104
Goedendag,
Ik heb het volgende tabel:
Partnummer | Transactiedatum | Klantcode | Prioriteit |
.....123.....|....11-01-2009....|.....AAA....|..Hoog...|
.....234.....|....12-02-2009....|.....BBB....|..Laag...|
.....123.....|....11-03-2009....|.....BBB....|..Hoog...|
.....234.....|....11-04-2009....|.....AAA....|..Laag...|
.....234.....|....11-05-2009....|.....BBB....|..Hoog...|
.....123.....|....11-06-2009....|.....AAA....|..Laag...|
.....234.....|....11-07-2009....|.....AAA....|..Hoog...|
.....123.....|....11-08-2009....|.....AAA....|..Hoog...|
.....234.....|....11-09-2009....|.....BBB....|..Laag...|
Enzovoorts...
Nu wil ik graag iets maken waarbij je het partnummer opgeeft, en dat vervolgens de informatie overzichtelijk wordt weergegeven.
Stel dat ik als criteria [Partnummer?] bij Partnummer en BETWEEN [From Date?] AND [To Date?] bij Transactiedatum instel.
De gebruik vult nu respectievelijk "123" en 01-01-2009, 31-12-2009 in, nu wil ik dat het volgende overzicht wordt weergegeven:
Klantcode | kwartaal 1 | kwartaal 2 | kwartaal 3 | kwartaal 4|
AAA.......|......1.......|.....1.......|......1.......|.....0......|
BBB.......|.......1.......|.....0.......|......0.......|.....0......|
Klantcode | Prio "laag" | Prio "hoog" |
AAA.......|......1.......|.....2.......|
BBB.......|.......1.......|.....1.......|
Uiteindelijk is het nog de bedoeling om meer informatie weer te geven maar het gaat om het idee.
Mijn vraag is hoe ik dit het gemakkelijkst kan realiseren?
Ik kan bijvoorbeeld een query maken waarbij naast de transactiedatum ook het bijbehorende kwartaal en jaar wordt weergegeven. En dan vervolgens het aantal partnummers per kwartaal per jaar te tellen.
Dus bijvoorbeeld:
Partnummer | Klant |Kwartaal | Jaar | Aantal |
.....123.....|..AAA.|....1......| 2009| ....1...|
.....123.....|..BBB.|....1......| 2009| ....1...|
Etcetera. Iets soortgelijks kan ik maken voor de prioriteiten.
Hoe kan ik nu vervolgens de twee gewenste tabellen op 1 A4-tje weergeven wanneer de gebruiker het partnummer en de periode opgeeft? Kan ik dit met een report doen, of heb ik hier forms voor nodig?
Alvast bedankt!
Ik heb het volgende tabel:
Partnummer | Transactiedatum | Klantcode | Prioriteit |
.....123.....|....11-01-2009....|.....AAA....|..Hoog...|
.....234.....|....12-02-2009....|.....BBB....|..Laag...|
.....123.....|....11-03-2009....|.....BBB....|..Hoog...|
.....234.....|....11-04-2009....|.....AAA....|..Laag...|
.....234.....|....11-05-2009....|.....BBB....|..Hoog...|
.....123.....|....11-06-2009....|.....AAA....|..Laag...|
.....234.....|....11-07-2009....|.....AAA....|..Hoog...|
.....123.....|....11-08-2009....|.....AAA....|..Hoog...|
.....234.....|....11-09-2009....|.....BBB....|..Laag...|
Enzovoorts...
Nu wil ik graag iets maken waarbij je het partnummer opgeeft, en dat vervolgens de informatie overzichtelijk wordt weergegeven.
Stel dat ik als criteria [Partnummer?] bij Partnummer en BETWEEN [From Date?] AND [To Date?] bij Transactiedatum instel.
De gebruik vult nu respectievelijk "123" en 01-01-2009, 31-12-2009 in, nu wil ik dat het volgende overzicht wordt weergegeven:
Klantcode | kwartaal 1 | kwartaal 2 | kwartaal 3 | kwartaal 4|
AAA.......|......1.......|.....1.......|......1.......|.....0......|
BBB.......|.......1.......|.....0.......|......0.......|.....0......|
Klantcode | Prio "laag" | Prio "hoog" |
AAA.......|......1.......|.....2.......|
BBB.......|.......1.......|.....1.......|
Uiteindelijk is het nog de bedoeling om meer informatie weer te geven maar het gaat om het idee.
Mijn vraag is hoe ik dit het gemakkelijkst kan realiseren?
Ik kan bijvoorbeeld een query maken waarbij naast de transactiedatum ook het bijbehorende kwartaal en jaar wordt weergegeven. En dan vervolgens het aantal partnummers per kwartaal per jaar te tellen.
Dus bijvoorbeeld:
Partnummer | Klant |Kwartaal | Jaar | Aantal |
.....123.....|..AAA.|....1......| 2009| ....1...|
.....123.....|..BBB.|....1......| 2009| ....1...|
Etcetera. Iets soortgelijks kan ik maken voor de prioriteiten.
Hoe kan ik nu vervolgens de twee gewenste tabellen op 1 A4-tje weergeven wanneer de gebruiker het partnummer en de periode opgeeft? Kan ik dit met een report doen, of heb ik hier forms voor nodig?
Alvast bedankt!