verschillende toetsenbordtekens in Office.

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik werk met Office2013. tot eergister kon ik in outlook met hetzelfde toetsenbord werken als in onder Word.
alles is nog normaal als ik met Word werk, maar als ik nu een e-mailbericht maak zijn veel bijzondere tekens veranderd. bijvoorbeeld de haakjes. Bij Word zijn dat de haakjes boven de 9 en de 0; bij outlook moet ik resp het sterretje boven de 8 en het haakje boven de 9 gebruiken.
hoe maak ik dit weer in orde?

e

Laatst bewerkt door een moderator:
Rechtsklik op het toetsenbord icoontje in (of boven) het systeemvak, links naast de klok en kies Instellingen.
Verwijder toetsenbordindelingen die je niet gebruikt, zodat alleen maar 1 toetsenbordindeling overblijft in alle talen die je er hebt staan.

In NL moet blijven staan: Verenigde Staten (Internationaal), dus daar kan Verenigde Staten en Nederlands als toetsenbordindeling verwijderd worden.
Geen idee of je in NL woont of niet, maar in BE moet het natuurlijk een andere toetsenbordeling zijn die moet blijven staan, lijkt me.

Tijs.

ik moest even opzoeken wat het systeemvak ook alweer was. Dat was makkelijk te vinden. Maar het driehoekje ontbreekt bij mij, ik kan er dus niet bij komen. Dit is een nieuwe pc met windows7. het staat mij bij dat dit wel te zien geweest is al.

Met intl.cpl kun je ook in een tabblad ervan bij hetzelfde komen.

Tijs

voor tijs.png

wat moet blijven en wat kan weg?

Wat is er onduidelijk aan mijn instructie?
In NL moet blijven staan: Verenigde Staten (Internationaal), dus daar kan Verenigde Staten en Nederlands als toetsenbordindeling verwijderd worden.

Tijs.

dus de twee laatste aanduidingen Verenigde Staten (int) en Nederlands kunnen weg? maar ik zie alleen optie toevoegen...

Ik zal het even duidelijk aangeven:
Ik vermeld 3 toetsenbordindelingen:
Verenigde Staten (Internationaal) (die moet blijven)
Verenigde Staten (mag weg)
Nederlands (mag weg)

Verenigde Staten staat er bij jou al niet tussen, dus welke toetsenbordindeling mag weg? Nederlands
Dus blijft dan alleen Verenigde Staten (Internationaal) over.

Tijs.

voor tijs - 2.png

zo zou het moeten zijn dus?
maar: nog steeds verkeerde tekens in door mij te maken mails, dus nog steeds ) als ik kies voor (....

a. Herstart je pc en kijk of het dan beter gaat in Outlook
b. Indien niet:
Kijk (in Outlook) eens bij Bestand -> Opties -> Taal
Doe daar eens een schermafdruk van.
Zie dat daar ook Toetsenbordindelingen kunnen worden ingesteld per bewerkingstaal, vandaar dat ik hier om vraag.

Tijs.

als ik herstart heb, dat zal wel niet vandaag omdat er teveel openstaande documenten zijn waarin ik tegelijkertijd moet werken, laat ik je weten!

in outlook staat als taal Nederlands standaard

Laatst bewerkt:
Het gaat er mij om wat er onder de kolom Toetsenbord staat én of er nog meer talen dan alleen NL er staan (met toetsenbordindeling). Niet voor niets vraag ik om een schermafdruk.
Overigens verwacht ik dat een herstart het probleem al oplost, maar is dat niet het geval, dan heb ik die schermafdruk nodig...

Tijs.

alles werkt weer normaal, dank voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan