• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost verschillende valuta optellen met één formule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Beste helpers,

Ik heb een functie gedefinieerd die in het opgegeven bereik de waarden optelt van alle cellen die dezelfde NumberFormat hebben als de formulecel.
Dus als ik in dit geval cel F22 opmaak als valuta Euroteken 2 decimalen, dan moet de formule alle cellen optellen die ook zo zijn opgemaakt.
Ik denk dat het voorbeeldbestand duidelijk is.

De formule werkt.

Probleem is alleen dat als ik bijvoorbeeld rij 2 verwijder dan staan plots alle waarden weer op nul.

Wat zie ik over het hoofd?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
als je een rij verwijderd, is er geen selectie meer , dan werkt je functie niet.
ik heb een functie toegevoegd zie gele cellen
voor dollar gebruik je een d of $
als je alles wil gebruik je 0 of "" of leeg
voor de euro gebruik een e of een € of euro

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom zo moeilijk doen met de 'somkleur'
Het is net zo eenvoudig om het valuta teken in een andere kolom te zetten.
Je kunt dan gebruik maken van standaard aanwezige SUMIF (som.als) formule

Hallo Helpers,

Met jullie aanpassingen kan ik in ieder geval verder. Mooie oplossingen. Bedankt voor jullie hulp.

@ popipipo:
Ik begrijp je opmerking. De kleurtjes en de functie somkleur waren niet relevant voor deze vraag.
Ik had ze erin gezet vanuit een ander bestandje omdat die goed werkten. En daar wilde ik verder op bouwen. Vandaar dat mijn functie dezelfde indeling hadden. Dat had ik er misschien ook beter even bij kunnen vermelden. Sorry voor de verwarring. Maar toch bedankt dat je wilde reageren.

Groeten,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan