• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillende versies excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Een excel bestand met nogal wat macro's werkt zonder problemen met de versies 2007 en 2010
Echter met de office versie 2016 krijg ik nogal wat foutmeldingen..

kan ik zonder problemen, op een systeem waar 2016 op staat, een oudere versie installeren? of maakt dit de nieuwere versie kapot?

Bedankt

JP

Je kan beter eerst vertellen wat die foutmeldingen zijn.

Compile error in hidden module: DocumentControl
Tis error commonly occurs when code is incompatible with the version, patform or achitecture of this application.................

Dat lijkt op een verschil tussen een 32- en 64-bit Office. Plaats zo'n document eens.

Dat VBA project is beveiligd en kan ik zo dus niet inzien.
Laat ook even weten of je Office 2016 32- of 64 bit is waar je de foutmelding krijgt.

En m'n tweede vraag?

Afgezien van de fouten die er in het VBA project zitten is deze uitsluitend voor 32-bit Office.

Vind niet direct de plek in excel waar ik dat kan terugvinden...
en fouten in het VBA project... hoebedoelu

JP

Wat de fouten betreft, compileer het project maar eens.
De versie:
Klik op Bestand > Account > Info over Excel
EX2016.png

Ja je kunt meerdere versies van Office op een machine installeren, maar begin met de oudste. Ik denk ook dat je (per ongeluk?) de 64 bit versie hebt geinstalleerd. Het zou moeten staan bij Bestand, Account (File, Account in mijn Engelse versie). Overigens heb ik een pagina gewijd aan 64 bit Office: http://jkp-ads.com/articles/apideclarations.asp

OK, gevonden, 64 bits versie voor 2016

Ok.
Dan gaat de code dus niet werken.
De DLL declaraties zullen moeten worden omgebouwd naar 64-bit.
Het beste is deze zo te bouwen dat het document voor zowel 32- als 64-bit geschikt is.

Zie de link van jkpieterse voor het compatible maken van het document.
Als het niet lukt kan je hier uiteraard terecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan