Verschillende voetteksten Word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierdjohn

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Op pagina 1 & 2 van mijn document heb ik de voettekst 'A1 Voorbereiding' ingevuld.
Op mijn derde pagina wil ik de voettekst 'A2: Werking van het programma' invoegen. Wanneer ik deze tekst ingevoegd heb komt de tekst niet in pagina 1 & 2 te staan (dat is goed), wel op alle volgende pagina's.

Op de vierde pagina wil ik de voettekst 'A4: Opdracht'. Als ik deze tekst invul veranderd hij ook de voettekst van de derde pagina in deze voettekst mee. Op pagina 3 moet de voettekst echter 'A2: Werking van het programma' blijven.

Pagina 1 & 2 veranderen gelukkig niet mee, wat opvalt is dat de bij de voetteksten van pagina 1 & 2 de knop 'Aan vorige koppelen' grijs gekleurd, dus niet aanklikbaar is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de voettekst van pagina 3 hetzelfde blijft, wanneer ik een andere voettekst in pagina 4 invul?

Ik heb geen idee hoe je de eerste twee pagina's hebt ingesteld, maar ik vermoed dat je pagina's even en oneven apart gebruikt in je voettekst, en ook nog eens de optie <Eerste pagina anders> gebruikt. Met die twee opties is de optie <Aan vorige koppelen> grijs, want er is dan geen vorige om aan te koppelen.... In je volgende kopteksten en voetteksten heeft het aan-of uitzetten nu niet zoveel zin, omdat een koptekst en voettekst is gekoppeld aan een Sectie. Dus als je geen secties hebt gemaakt, valt er ook niets te veranderen aan kopteksten. Dus voor elke groep van pagina's die je een andere koptekst of voettekst wilt geven, moet je een aparte sectie invoegen. Daarbij moet je de optie <Koppelen aan vorige> inderdaad uit zetten, anders verander je ook die koptekst.
Uit je aangehaalde teksten maak ik eigenlijk op dat je nieuwe kopteksten wilt maken voor een nieuw hoofdstuk. Als dat zo is, kan het veel simpeler (en mooier). Voeg dan een veldverwijzing in naar je koptekst, waarbij je in je document je kopteksten wel moet opmaken met de opmaakprofielen Kop1 en Kop2. Als je dan dus in de koptekst een verwijzing opneemt naar Kop1, krijg je automatisch op de juiste pagina de juiste koptekst te zien. Hoef je dus nooit meer zelf een koptekst in te voegen!
Da's nou het verschil tussen Tekstverwerken en Typen ;)

Secties had ik inderdaad niet aangemaakt. Ik maak geen kopteksten trouwens, het zijn voetteksten aan de rechterzijkant van de pagina, die voetteksten liggen aan de lange zijde van het papier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan