Verschillende vragen ivm partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ik heb dus een externe harde schijf van 1TB.
Vanmorgen had ik een partitie van rond de 700GB (NTFS) , om al mijn multimedia bestanden op te zetten, en een partitie van 250GB (RAW) voor al mijn Wii spellen op te zetten. De andere 50GB staat er niet op, dat is normaal.

Gisteren is er echter een homebrew uitgekomen voor de Wii, en die homebrew heeft een FAT geformatteerde USB HD nodig, wat ik dus niet heb.
Ik ga dus zo'n 80GB van mijn RAW partitie afnemen, en daarvan ga ik 30GB een FAT partitie maken, en de andere 50GB wil ik aan mijn NTFS partitie geven (zodat die wat groter is).
Ik wou eerst een 80GB FAT partitie maken, maar dat is te groot, mag maximaal 32GB zijn (na wat Gegoogle ontdekt).
Ik ben nu bezig in het Disk Management tool van Windows, wat verbazend genoeg al heel goed gewerkt heeft, maar nu mijn vraag:

- Wanneer ik de 700GB partitie wil Extenden met de 80GB partitie, zegt hij dat hij basic disk moet converten naar een dynamic disk. Als je dat doet, kan je geen OS meer starten van die harde schijf.
Aangezien er geen enkel programma en geen OS op die partitie staat, klik ik op Continue. Dan zegt hij 'The operation is not supported by the object.'
Dus het lukt niet om de 700GB partitie groter te maken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

En voor iemand het voorstelt, Swissknife werkt niet op Vista....

Ik draai Vista 64bit.

je bent al ver gekomen ;)

gebruik eens Easeus partition master :D trial kun je downloaden (even googlen) of je "haalt" de origineele in een webshop of wat dan ook :rolleyes:

erg handig en heeft bij mij nog nooit gefaalt :D

Bedankt voor het programma, zag er heel goed uit.
Maar zoals ik al zei, heb ik enkel 64bit, en de 64bit versie op die site is een demo versie, en daar kan ik dus niets definitief maken.
Ik kan het virtueel doen (en dat werkte perfect), maar het niet reëel maken.

Dus een andere methode?

ahuuummm..

ik had ff niet verder gekeken naar je topicstart in de zin van welke windows versie.
Gaf meer een reactie op de partitie manager....

Maar met vista kan je toch partities aanpassen via schijfbeheer??

en wat doet Gparted?(cd maken en ervan opstarten)
http://gparted.sourceforge.net/

Laatst bewerkt:
ahuuummm..

ik had ff niet verder gekeken naar je topicstart in de zin van welke windows versie.
Gaf meer een reactie op de partitie manager....

Maar met vista kan je toch partities aanpassen via schijfbeheer??

Gelieve mijn eerste post volledig te lezen, dan krijg je een antwoord op je vraag.

mischien handig om er een paar af te lopen.
er staan er genoeg... 1 van de progjes moet werken :P virtueel lukt ook
*klikje*

Partition Commander 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan