Verschillende vragen over Casemodten please beantwoord:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerotje09

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Hallo helpmijers,

Ik wil mijn Pc is een mooi casemod geven.
Ik heb alleen een paar vraagjes voor ik ga beginnen,

CCFL;
-Wat voor aansluiting hebben CCFL lichten nou eigenlijk? Ik hoor er van alles over :S
-Wat heb je allemaal nodig om CCFL lichten aan te sluiten en goed te laten werken?
-Hoe zit dat nou met die weerstanden? Moet je die erbij kopen of zitten die erbij of wat…
-Hoeveel CCFL lichten heb ik ongeveer nodig om mijn PC mooi te verlichten. Ik wil een casewindow en daardoorheen moet het licht mooi te zien zijn. :d

Kabel;
-Het leek mij leuk om een douche kabel om mijn PC kabels te doen.
Dit zag ik ook bij andere, maar die kabels kun je toch helemaal niet door die douche kabel drukken? Of moet je de douche kabel doormidden snijden ofzo en dan de kabels ertussen doen en dan weer vastplakken? Hoe zit dit?

Blowholes;
-Is een blowhole nou gewoon een gat in je case waar je een ventilator inzet, zodat hij beter werkt en het er vetter uitziet? :cool:

Ventilator;
-Ik zie op casemod shops wel eens zo’n Fan staan, maar weet niet precies wat dit is.
Doe je dit nou gewoon op een ventilator voor de mooiigheid?:shocked:
-En hoeveel ventilatoren heb ik ongeveer nodig om mijn PC goed te koelen?

Glas;
-Ook wil ik een casewindow maken, maar kan dit met elk soort glas of moet het perse plexi glas zijn?
-Hoe dik moet dit glas ongeveer zijn?

Verf;
-Moet je eigenlijk je case eerst schuren voor je hem gaat verven?
-Is er speciale verf voor je case?

Winkel;
-Weet iemand misschien een goede winkel waar heel veel artikelen te koop zijn voor casemodters?

Het zou erg fijn zijn als ik antwoord krijg op deze vragen.
Hopelijk kan iemand van jullie ze beantwoorden, of een gedeelte van de vragen.

:):):):):):)Alvast bedankt!!:):):):):):)

ik heb een paar antwoorden op een aantal vragen

Ventilator;
-Ik zie op casemod shops wel eens zo’n Fan staan, maar weet niet precies wat dit is.
Doe je dit nou gewoon op een ventilator voor de mooiigheid?
ja dit zijn simpel weg gewoon fans met led verlichting die je in de pc winkel koopt

Blowholes;
-Is een blowhole nou gewoon een gat in je case waar je een ventilator inzet, zodat hij beter werkt en het er vetter uitziet?
een blowhole is idd gewoon een gat of meerdere gaten voor de ventilator

Winkel;
-Weet iemand misschien een goede winkel waar heel veel artikelen te koop zijn voor casemodDERS?
www.4launch.nl of azerty.nl of alternate.nl hier kun je van alles bestellen voor casemodding
je kan ook gewoon langs een computer zaak zoals MYcom gaan die heeft dit ook

Glas;
-Ook wil ik een casewindow maken, maar kan dit met elk soort glas of moet het perse plexi glas zijn?
-Hoe dik moet dit glas ongeveer zijn?
plexiglas is idd het beste het is licht en gaat niet snel kapot
de dikte is niet echt van belang 3cm zou ik zeggen maar dit hangt af van je kast

zou jij de specs en een foto van de pc willen laten zien die je wil gaan modden

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het reageren :D

Ik weet nog niet helemaal zeker welke case ik wil gaan modte:o
Maar ik wil het eerst is met een oude Pc gaan proberen voor dat ik gelijk de nieuwste hadware koop, en dan gaat het mis.
Ik krijg mischien nog een oude Pc van mijn oom en anders doe ik het met de oude van mij. (Die is echt oud uit 2000 ofzo)
Mischien ga ik ook een nieuwe behuizing kopen, maar dan moet dat wel een goede behuizing zijn waar ik ook alles wat ik vraag in kan plaatsen. (bijv. de fans en de CCFL enzo)
Heeft iemand hier mischien nog suggesties voor? nieuwe behuizing?
Als ik een nieuwe behuizing koop ga ik hem denk ik eerst modte, dan mijn oude Pc erin bouwen en als dat goed gaat mischien nieuwe hardware kopen.

Laatst bewerkt:
lol 3cm leek mij ook al ongeloofwaardig veel:p

3mm dus

antwoorden op verdere vragen please!

Deze vragen zijn nog niet beantwoord :(

Please iemand? ;

CCFL;
-Wat voor aansluiting hebben CCFL lichten nou eigenlijk? Ik hoor er van alles over :S
-Wat heb je allemaal nodig om CCFL lichten aan te sluiten en goed te laten werken?
-Hoe zit dat nou met die weerstanden? Moet je die erbij kopen of zitten die erbij of wat…
-Hoeveel CCFL lichten heb ik ongeveer nodig om mijn PC mooi te verlichten. Ik wil een casewindow en daardoorheen moet het licht mooi te zien zijn.

Kabel;
-Het leek mij leuk om een douche kabel om mijn PC kabels te doen.
Dit zag ik ook bij andere, maar die kabels kun je toch helemaal niet door die douche kabel drukken? Of moet je de douche kabel doormidden snijden ofzo en dan de kabels ertussen doen en dan weer vastplakken? Hoe zit dit?

Ventilator;

Verf;
-Moet je eigenlijk je case eerst schuren voor je hem gaat verven?
-Is er speciale verf voor je case?

please?

het aantal ventilatoren ligt een beetje aan welke kast je gebruikt
1 intake en 1 outtake fan van ongv 80mm groot zou genoeg moeten zijn

de kabels kun je idd niet zo maar door een douche slang duwen daar zul je dus creatief in moeten zijn

case kan je gewoon met spray verf overheen spuiten schuren is niet nodig

over ccfl heb ik geen verstand

ccfl: geen idee; iemand anders? Ga eens naar een computer winkel of kijk nog een goed rond op het internet. Moet toch iets over te vinden zijn. Iemand met ervaring?

Douchekabel. Hangt natuurlijk van het aantal kabels af. Mooiste is om ze er, zonder connector, doorheen te duwen. Opensnijden werkt ook maar je krijgt het daarna nooit meer netjes.

Dit zijn genoeg ventilatoren. Maar, je moet een goede luchtflow door de case hebben. Dan kan 1 ventilator voldoende zijn. Maar als je gaat modden dan is 3 of zo vaak wel sexy.

Als je gaat schilderen dan moet je altijd eerst goed schuren, schoonmaken en ontvetten. Maar je kast kan natuurlijk ook van eierdozen, lego, hout of wat dan ook gemaakt zijn. Leef je uit! Gebruik je fantasie, zoals hier!

Ron

Lol, ik snap dat dat genoeg ventilatoren zijn :p
en ook bedankt voor het antwoorden op verdere vragen.

Maar bij die douche kabels haal je dan gewoon de connector eraf en druk je daarna dan alle draadjes er weer in? Of druk je gewoon de hele kabel er dubbel door (wat mij een beetje onmogelijk lijkt:shocked:)

Iemand nog wat over de CCFL's??
Trouwens, kun je ook boxen monteren in je PC, is daar genoeg aansluiting voor?

Bedankt voor de snelle reacties en hulp iedereen :D

enige vraag niet beantwoord

-Hoeveel CCFL lichten heb ik ongeveer nodig om mijn PC mooi te verlichten. Ik wil een casewindow en daardoorheen moet het licht mooi te zien zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan