• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende waardes met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

em1978

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Wie kan mij vertellen of het volgende mogelijk is:

Ik heb een tabblad planning en tabblad tarieven, nu zou ik willen dat als ik aangeef op tabblad planning cel D2 dat klant 1000 bvb gebruik heeft gemaakt van een P.auto dat er in cel K2 de kilometer prijs van klant 1000 komt te staan. Maar als ik klant 1010 aan geef dat er de kilometer prijs van klant 1010 in cel K2 komt.

Nu is het zo dat er ook nog een verschil bestaat per klant per soort auto en kilometer prijs.

Ik heb dit geprobeerd met de functie ALS maar krijg het niet voor elkaar.

Is dit eigenlijk wel mogelijk wat ik zou willen en zo ja hoe moet ik dit doen?

Groetjes Emmanuel

lijkt me allemaal niet zo moeilijk. Als je even voorbeeldje plaatst dan is het wat eenvoudiger om een passend antwoord te geven.

Dat ziet er goed uit! Dankje Popipipo.

Weet je alleen nog iets op het feit dat ik nu in kolom S op tabblad planning niet het woord #WAARDE komt te staan maar gewoon 0 of niks?

Het zelfde eigenlijk in kolom E tabblad planning dat er niet komt te staan #N/B als er niks ingevuld is.

Alvast bedankt

Groetjes Emmanuel

=SOM(L2;M2;N2;P2;R2)
Deze formule in kolom S werkt ook.

Deze formule heb ik nu en dat werkt : =ALS(OF(D19="";I19="");"";INDEX('Tarieven klanten'!$D$2:$J$21;VERGELIJKEN($D19;'Tarieven klanten'!$A$2:$A$21;0);VERGELIJKEN($I19;'Tarieven klanten'!$D$1:$J$1;0)))

Maar dat betekend dat er bij debiteur 1030 niks meer aan gegeven wordt. Nou heb ik 21 veranderd in 1000 maar dan krijg ik een foutmelding terwel ik wel een resultaat krijg. Wat gaat er fout???

Tevens zou ik ook bij planning cel P en bij planning cel R het zelfde willen. Dat er gekeken word naar de debiteur en dat het juiste wachttarief of extra stop tarief komt te staan.

laat dit probleem eens zien in je xls file.

Maar dat betekend dat er bij debiteur 1030 niks meer aan gegeven wordt. Nou heb ik 21 veranderd in 1000 maar dan krijg ik een foutmelding terwel ik wel een resultaat krijg. Wat gaat er fout???

Dit begrijp ik even niet
In je bestandje zie ik de gekleurde kolom gewoon ingevuld en de '21' en/of '1000' zie ik nergens terug

Kolom P en R zijn met een normale vert.zoeken formule in te vullen:
Code:
=als(D2="";"";vert.zoeken(D2;'Tarieven klanten'!$A$2:$J$32;9;0))
=als(D2="";"";vert.zoeken(D2;'Tarieven klanten'!$A$2:$J$32;10;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan