• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende waardes uit één kolom in één cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesofhazard

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende
Zie declaratieformulier (tab2 waarin men specificeert) waarin men 1: het bonnummer ingeeft en 2: het bedrag ingeeft.

Knipsel.PNG

In het voorblad worden deze bedragen dan opgeteld in de juiste rubriek ( kolom G/H).
Nu is de vraag of alle bonnummers behorende bij, bijvoorbeeld de hotelkosten met bonnummer 1 en 5, ook in één cel kunnen worden weergeven, in dit voorbeeld dan in cel E17, Hierin zouden dan ook de nummers 1 en 5 te vinden moeten zijn. Deze nummers moeten dan niet direct achter elkaar geplaatst worden maar nog wel te onderscheiden zijn als 1 en 5 en dus niet als 15.

knipsel 2.PNG

Is hier een formule voor te bouwen?

Bij voorbaat dank,

Dukes..

Ja dat kan met meervoudig zoeken, maar als je dan 10 bonnrs hebt, staan ze alle 10 er op , en je cel is te klein

Heel erg bedankt Jean-Paul!
Maar kun je ook een voorbeeldje met formule posten??

Laatst bewerkt door een moderator:
De gebruikte formule in het voorbeeldbestand laat zich niet kopieren.
Wat kan ik doen nu?
Het voorbeeldbestand kan ik niet verbouwen tot een goed Decl. formulier.

dit is een zelfgemaakte functie, de vba code kan je in de vba editor vinden door Alt+F11 te drukken

Hoi Jean-Paul,

Het zou zo mooi zijn als dit zelf voor elkaar zou krijgen, machtig interessant en ik begeef me op onbekend Excel terrein.
Echter, ik heb je 'script' gevonden, zie print:

Bekijk bijlage 213361

Nu wil ik dit invoegen in mijn bestand via exporteren / importeren:

Bekijk bijlage 213363

Nu importeren in het juiste declaratieformulier:

Bekijk bijlage 213365

Geeft geen resultaat, toen Copy - Paste geprobeerd en ook geen resultaat.
Zou je een beschrijving kunnen geven hoe ik deze 'Macro' (?) juist importeer?
Mocht dat teveel werk/tijd in beslag nemen dan wil ik alsnog het bestand posten zodat je dit script mogelijk ook daar kan plaatsten.
Nogmaals, ik zou het graag zelf willen kunnen maar misschien is mijn niveau niet toereikend.

Ik hoor graag van je!

Bij voorbaat dank!

Gr. Karsten

Ik ga je eerst de uitleg geven om een module in je bestand te kopieren als het niet lukt kan je het originele nog toe zenden, iets bijleren van andere is de optie van dit forum.
Een mogelijkheid, ga op de tab module2 staan dubbele klik om zeker te zijn dat deze geselecteerd is, met rechter muis kiezen bestand exporteren, ergens een map kiezen op je harde schijf, opslaan , deze heeft nu naam module2.Bas.
Nu ga je in je originele bestand naar de VBA editor en selecteer tab modules, met rechter muis bestand importeren, in de opgeslagen map van je harde schijf bestand module2.Bas selecteren en kies openen , nu moet dit in je originele bestand staan.
Succes

Hoi Jean-Paul,

Het is gelukt!, ik zou je bijna een bloemetje willen sturen! :P
Toen ik in de bewuste cel Bonnummers intikte verscheen de module al als klein iccoontje.
Verder vroeg ik me af of er een handleiding / vertaling is van de gebruikte symbolen in de programmeertaal. In die zin lijkt het me geweldig om zelf ook eens iets (eenvoudigs) te kunnen schrijven.

Met dit formulier ga ik in ieder geval de blits maken volgende week :P

En nogmaals heel erg bedankt, mogelijkerwijs kan ik in de toekomst nog een beroep op je doen? :thumb:

Gr. Karsten

Succes met je nieuw progje, je mag altijd beroep op me doen zolang mijn persoonlijke kennis dit toelaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan