verschoolende gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

b.taal

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2000
Hallo Helpers!!

Omdat mijn zoon ouder wordt en meer verstand van computers krijgt, wil ik niet dat hij bijv. bij onlinebanking kan kijken. Hoe beveilig ik mijn computer zodat ik bepaalde programma's aan bepaalde gebruikers kan toewijzen. Ik heb 3 gebruikers op mijn computers, en die wil ik bepaalde programma's toewijzen.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groetjes,

Bianca

Je kan met paswoorden werken voor verschillende gebruikers maar dat hangt van je besturingsysteem af. Maar normaal kan je zoon zonder jou code van het homebanking progje toch zowiezo niet aan jou gegevens op de bank? Wat ik wel doe is het volgende: in internet explorer naar extra>internet opties>geavanceerd>vinkje plaatsen bij : gecodeerde paginas niet op schijf opslaan. Dat voorkomt dat de bezochte beveiligde paginas in de temp. filles komen.

Groetjes

o,k, bedankt... ,maar ik bedoel, kan ik op zijn gebruikersnaam alleen de progamma's zetten, die hij gebruikt, zoals zijn spelletjes, internet en word.. en dat hij dan ook die andere programma's niet op zijn buroblad ziet.

groetjes,

Bianca

Afgezien van het vorige dacht ik:
start - instellingen - controlepaneel - gebruikers ... Daar kan je profielen opmaken met wachtwoorden voor elk.

2 mogelijkheden

Ofwel: zet de programma's die de betreffende gebruiker mag zien op zijn buroblad en stel met poledit (gewoon op de windows- directory) in dat het startmenu niet zichtbaar is, ook de internet- explorer moet dan zo worden ingesteld dat daarmee niet zo maar de verkenner of andere programma's mag worden geopend) kortom een heel gedoe

Ofwel gebruik partitionmagic, hierbij zit een tool bootmagic. Hiermee maak je op de HD partities, voor elk een, en in bootmagic stel je in welke partitie er voor welke gebruiker geboot wordt. Maximaal 4 per harddisk, maximaal 3 als er ook een gemeenschappelijke, voor iedereen toegankelijke partitie is. Dit booten is dan nog per keuze te beveiligen met een wachtwoord. Een gebruiker kan dan alleen z'n eigen besturingssysteem bekijken en aanpassen.
Partitionmagic is op zich payware, Interdata in Rotterdam levert nog versie 7 voor minder geld (ik meen zo'n 50 euro) dan versie 8. Versie 7 werkt bij mij perfect voor dit doel.

dit is allemaal niet waterdicht en je zoon is daar ook zo achter gok ik.

De enige echt goede methode is een upgrade naar windows 2000 of xp en je harde schijf omzetten in ntfs.

Kan of wil je dit niet dan zou ik met iets als http://www.folder-guard.com/ ervoor zorgen dat de programma's zonder wachtwoord niet gestart kunnen worden.

Hopelijk neemt niemand mij kwalijk dat ik deze oude topic weer aansnij:o

Ik ben blij dat ik deze tip heb gelezen, wilt dit zeggen als ik via een homebanking systeem werk, dat er iemand kan zien wanneer ik een transactie doe en hoeveel!!

Wat moet ik me voorstellen bij deze tekst :
U moet weten dat tijdens online transacties (bankieren, aankopen etc.) die via beveiligde webpagina’s gebeuren, Internet Explorer bestanden opslaat, op de harde schijf. Deze bestanden kunnen persoonlijke gegevens bevatten. Bestanden op de harde schijf met persoonlijke gegevens? Dat is altijd een risico. Niet enkel andere gebruikers kunnen toegang krijgen tot deze bestanden, maar ook malafide personen of organisaties, via spyware of virus programma’s bijvoorbeeld. Om het risico enigszins te beperken kunt u in Internet Explorer een kleine instelling wijzigen waardoor er geen bestanden meer opgeslagen worden tijdens online transacties .

Graag oude topic's met rust laten. Maak een nieuwe topic aan en verwijs met een link naar bijvoorbeeld deze topic als je uitleg over een oplossing wilt.

Ik sluit deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan