• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschoven tijds grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadman

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2013
Hallo iedereen , ben nieuw en heb mijn eerste vraag ! wil in excel 2007 een grafiek maken van een shift (vb: 06:00 tot 14:00), waarbij bepaalde personen een bepaald aantal stuks maken,
ik zou graag nu een grafiek hebben waarbij het aantal stopt waarbij de volgende persoon begint en niet dat de balk tot einde shift loopt. :confused:
in bijlage zie je hoe ver ik al ben :rolleyes:

alvast bedankt :thumb:

Bijlagen

Volgens mij is het doel van een grafiek om data ook voor een leek snel visueel te presenteren. Het is mij niet duidelijk wat je wil laten zien. Dit komt mede door het tabelletje dat je gemaakt hebt. Wat is uur? Waarschijnlijk de aanvangstijd?. Hoelang is iemand ermee bezig geweest? waarschijnlijk tot de volgende ermee begint? Wat is UREN WERK? 35 producten per uur?

Als mijn aannames goed zijn zie je in mijn grafiek gelijk alles wat je wil weten.

Bijlagen

verschoven tijdsgrafiek

Bedankt VenA ,voor snelle reactie, maar jou voorstel is toch niet wat ik zoek :( , heb in bijlage een voorbeeld hoe ik het graag
zou hebben !
alvast bedankt voor de moeite,
groetjes Roadman

Bijlagen

Roadman

De vraag is mij niet helemaal duidelijk maar toch een poging met 2 grafiekjes.
Ben benieuwd of het enigzins aansluit met jouw wens.

Bijlagen

Bedankt VenA ,voor snelle reactie, maar jou voorstel is toch niet wat ik zoek :( , heb in bijlage een voorbeeld hoe ik het graag
zou hebben !
alvast bedankt voor de moeite,
groetjes Roadman

Waar je naar opzoek bent was uit jouw eerste post wel duidelijk. Als je inhoudelijk op mijn vragen gereageerd had, had @gelens waarschijnlijk al een passend antwoord voor je gemaakt. (ik ben niet zo van het maken van grafieken. Maar wel van het juist interpreteren ervan)

Verschoven tijdsgrafiek

@ VenA

Sorry dat mijn uitleg van de vraag stelling niet zo goed was :confused: , maar wist niet anders het te formuleren,
wat Gelens mij heeft aangeboden is het bijna :)
groetjes Roadman

@ Gelens

ook al was het niet zo duidelijk voor jou ,zijn we er bijna :) , nu zou ik op de X as de tijd moeten krijgen
en op de Y as de namen met de stuks :confused:
jullie hulp is tot nu toe :thumb:

Grtz Roadman

zie bijlage, voor je eigen kleurtjes moet je die maar nabouwen.
De macro is nodig om de labels erin te zetten.
Dat zou anders ook kunnen met de xy-labeler (een gratis add-in, google er anders eens op)

Bijlagen

verschoven tijdsgrafiek

@ cow18

Bedankt voor de info over de xy-labeler, heb hem geinstalleerd en werkt prima :thumb:

Denk dat ik er nu verder wel uitgeraak , dus voor mij is het opgelost momenteel

dank aan allen voor jullie reacties

groetjes Roadman

@cow

Prima tip over de XY labeler. :thumb::thumb:

Roadman,

Kan jij de vraag nu als opgelost markeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan