• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelNoob

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Beste Mensen,

Ik ben bezig een formulier te maken en gebruik daarin de functie verschuiven. Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb 3 kolommen. 1 met het land, de ander met de plaatsen in de land, daarna 1 met een bedrag die geld voor de plaats die ervoor staat.

dus zo:

Nederland Amsterdam 254
Nederland Rotterdam 343
Nederland Groningen 143
Nederland Overig 100
België Overig 125

Dus nu heb ik drie lijsten, 1 met land, 1 met plaats (afhankelijk van land via verschuiven) en nu wil ik graag dat als ik kies: België - Overig dat ik dan alleen 125 kan kiezen. Hoe doe ik dat?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Dat heb ik al gebruikt, maar dan de OFFSET (verschuiven functie). Maar deze is iets uitgebreider. Daar worden 2 kolommen gebruikt. En mijn probleem gaat om 3 kolommen, en ik heb al geprobeerd met EN te werken, maar dat krijg ik niet voorelkaar.

Laatst bewerkt:
Bekijk file eens. Valideren en vert.zoeken.
Je kan zelf ook Belgie en Nederland scheiden (Dan komen alle steden van Nederland onder het kopje Nederland en voor Belgie netzo)

Bijlagen

Ik heb de validatieformule in cel B10 iets aangepast. Zo bedoelde ik hem, maar nu heb ik aan de hand van de website die je me gaf een formule gemaakt in cel C10, maar de werkt alleen voor de eerste regel, bij de andere geeft hij en verwijzingsfout aan.

Snap jij wat er aan de formule ontbreekt?

Bijlagen

Heb het al opgelost. Had ook het verkeerde voorbeeld:o , maar daarna deed hij het in eerste instantie nog niet, na veel turen is het dan toch gelukt! Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan