• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Verschuiving" combineren met "Adres"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jemp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jemp

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Ik beschik over een blad met een aantal datums in kolom A en data in kolommen E en F.
Bedoeling is om een dynamisch bereik te maken met als naam "Uitgevoerd".
De linker bovenhoek van dit bereik is verbonden aan de dag van vandaag (op bv 27/10/16 is het adres E27).
Adres van rechter benedenhoek is vast :F92.

de functie "=ADRES(VERGELIJKEN(VANDAAG();A1:A92;0);1)" werkt en geeft mij het correcte adres van de datum vandaag: "$a$27" (zie cel I7).
Wanneer ik deze waarde echter in de functie "VERSCHUIVING" wil gebruiken loopt het mis.

"=VERSCHUIVING(ADRES(VERGELIJKEN(VANDAAG();A1:A92;0);1);0;4;1;2)" werkt dus niet in de omschrijving van het dynamisch bereik.
Opm: ik weet dat het aantal rijen (momenteel 1) nog moet aangepast worden.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet werkt en wat eventueel de oplossing is.

Bekijk bijlage Test Verschuiving _ Adres.xlsx

Groetjes
JP

Bijvoorbeeld:

=VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;AANTAL.ALS(Blad1!$A$1:$A$92;"<="&VANDAAG())-1;;AANTAL(Blad1!$A$1:$A$92)-AANTAL.ALS(Blad1!$A$1:$A$92;"<="&VANDAAG())+1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan