• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschuiving en aantalarg

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer(s),

Een bestandje is bijgevoegd.

Graag wil ik met de knop naar de onderste nieuwe regel in de tabel gaan met "verschuiving en aantalarg".
Een naam is gedefinieerd als 'Producten' met bovengenoemde formule.
Hij zou dan moeten werken maar doet dit niet

Hoe kan ik hem werkend krijgen?

Vriendelijke groet,
Toby

Bijlagen

Wil je naar de eerst volgende lege regel? Dan is dit voldoende

Code:
Sub a()
Range("A1").End(xlDown).Offset(1).Select
End Sub

Laatst bewerkt:
@JVeer,

Inderdaad in VBA is dit een keurige oplossing maar ik was er van uit gegaan dat via een macro (dus zonder tussenkomst van VBA) ook een mogelijkheid bestond die dit resultaat oplevert.
In ieder geval de oplossing die u mij stuurde werkt perfect.

Groet,
Toby

Dat kan ook
Deze is opgenomen.

Code:
Sub Macro2()
    Range("A2").Select
    Selection.End(xlDown).Select
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
End Sub

Start marco -> Selecteer A1 -> Control + Down -> klik op "relatieve verwijzing gebruiken" (onder ontwikkelaars) -> pijltje naar beneden -> stop macro

Laatst bewerkt:
@JVeer,

Hartelijk dank voor uw reacties. Alle voorbeelden werken perfect.

Ik wist niet dat er nog zoveel mogelijkheden hiervoor bestonden.

Vriendelijke groet,
Toby

je kan er anders een tabel van maken, dan moet je niet zoeken naar de laatste rij, de tabel weet dat zelf, zie bijlage

Bijlagen

@cow18

Dit is dan ook nog een mogelijkheid.

Het zou beter geweest zijn om in het voorbeeld een inputbox te plaatsen waar je de gegevens zelf kan invullen i.p.v. een array die al gevuld is.

Vriendelijke groet,
Toby

@VenA

Als je een bestand hebt met heel veel regels en je bevindt je toevallig bovenaan het bestand, dan kan het gemakkelijk zijn om d.m.v. een druk op de knop geheel onderaan het bestand te zijn.

Vriendelijke groet,
Toby

Daar gebruik ik mijn toetsenbord voor. Of ga je onderaan het bestand een knop plaatsen om weer omhoog te gaan? Dan moet je wel weten wat onderaan is om de knop te positioneren.:shocked:

Je toetsenbord gebruiken kan natuurlijk net zo goed, het is maar wat je voorkeur is, kortom het eindresultaat is hetzelfde of je nu een knop gebruikt of toetsenbord.

Groet,
Toby

Als je de knop gebruikt, zet ik deze bovenaan het bestand evt naast of onder de titel en zet deze vast zodat deze zichtbaar blijft net als de titel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan