• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving en dynamisch bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
Van het bereik in kolom B Blad2 (Agents) heb ik de naam "Vestiging" gedefineerd.

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/dynamicranges.html

Op bovenstaande site wordt uitgelegd hoe ik dit bereik dynamisch kan maken met VERSCHUIVING. Als ik de formule die daar beschreven wordt vertaal naar mijn bijlage en validatie toepas op de cellen van B3:B200 Blad1 (Logboek) gaat er iets fout. Als ik in Blad1 (Logboek) in cel B3 een naam wil kiezen dan blokkeert de lijst. (zie bijlage)

Ik heb onderstaande formule gebruikt in het definiëren van de naam "Vestiging".

Code:
=VERSCHUIVING(Agents!$B$3;0;0;AANTALA(Agents!$B:$B);1)

Iemand een idee hoe ik de formule werkend krijg?
 

Bijlagen

  • LogboekA.xls
    53,5 KB · Weergaven: 28
Om je dynamisch bereik voor de vestigingen te bepalen kan je ook via deze eenvoudige formule te werk gaan:

Code:
=INDIRECT("Agents!$B$3:$B$" & AANTALARG(Agents!$B:$B)+2)
 
Bedankt voor jullie alternatieven. Door jullie input zie ik nu dat ik AANTALARG moet gebruiken ipv AANTALA. (iets te makkelijk uit het engels vertaald).

Code:
=VERSCHUIVING(Agents!$B$3|0|0|AANTAL[COLOR="#FF0000"]ARG[/COLOR](Agents!$B:$B)|1)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan