• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving formule reageert niet zoals bedoeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste Slimmerikken,

Een oplossing van Ronancio (?) om grote lijsten handzamer te maken door middel van verschuiving werkt goed. Echter ineens niet meer? daar waar ik vroeger een letter intypte kon ik gelijk op de 'driehoek' drukken om de namen met dezelfde letter te kiezen. Nu moet dat in twee stappen. Heb al gekeken of de instellingen zijn gewijzigd, maar ik kan niks vinden??

In de bijlage het bestand en het gaat over de het tablad invoer waar ik een client wil invoeren.

Alvast dank voor hulp!
Bekijk bijlage urenverantwoording 2.5 (helpmij).zip

De oorzaak ligt in het feit dat je tab 'Client' hebt beveiligd.
Ik had die beveiliging eraf gehaald en het loopt als een t..t.
Wel even nieuw activeren die validatie.

Hoi Cobbe,

Heb de beveiliging van het tabblad Client gehaald, maar zie helaas nog niet het gewenste resultaat? en de validatie opnieuw activeren? die ken ik niet?

Hoi Cobbe,

Fijn dat je mee wil denken in de oplossing. Zou jij, of iemand anders die hier ook kijk op heeft, nog even willen kijken waar om het nog niet werk hoewel de beveiliging van client is verwijderd?

Laatst bewerkt:
Hoi Cobbe,

Vandaag overdag geen tijd gehad om een en ander uit te proberen: helaas dit is blijkbaar niet de oplossing. Ik heb het bestand gedownload, maar krijg nog steeds de foutmelding. Het vermoeden is dus dat er in de instellingen van mijn Excel iets is wat een en ander blokkeert. Ik zal het ook een op een andere computer proberen, maar dat is een Mac en daar zit een ander Excel versie op? Heb je nog een idee?

Hoi Cobbe,
Suf. Er stond nog een foutmelding aan in de validatie zelf. Het werkt nu heel goed en grote dank voor het meedenken en oplossen van dit probleem.
Maar de oplossing van het ene probleem vormt de grondslag voor het volgende: het bestand is niet voor niks beveiligd. Gebruikers moetem zo min mogelijk de kans krijgen om iets kapot te maken, dat zijn de lessen die ik heb geleerd. Dus als ik nog wat van je denkkracht mag benutten: hoe bescherm ik een en ander en behuod ik toch de fijne werking van de formules in de validatie?
Groet Hans

Zet je blad 'Client' op VeryHidden.
Of moet men daar ook in kunnen prutsen? :)

Hoi Cobbe,
Zowel in Client en in Invoer moeten ze zaken kunnen invoeren (en nog een paar andere tabbladen die ik heb weggehaald anders was het bestand te groot voor de upload) Het zal wel neerkomen om regalmatig een backup te maken zodat mocht er evt. iets fout gaan, de meeste informatie bewaard blijft.

Cobbe, Thanx voor je ondersteuning en tot een volgende vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan