• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving met Horiz. zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Beste helpers,

Ik lopen tegen een probleem aan namelijk dat ik mijn formule niet op de gewenste manier kan doortrekken. er zit namelijk steeds een kolom tussen dus dan telt die vanuit een ander bestand een kolom teveel. VB van kolom E naar F terwijl D ook nog mee moet.... Maargoed ik heb het geprobeerd met de Verschuiving functie, echter ik krijg deze functie niet juist opgezet.
Hierbij het bestand
Bekijk bijlage Verschuiving met horiz.zoeken.xlsx

Groet,
Anthony

Het is een beetje gokken maar ik denk dat je zoiets zoekt voor D13:
Code:
=HORIZ.ZOEKEN(C7;VERSCHUIVING('[beschikbare uren.xlsx]expeditie 2016'!E$6:E$61;;KOLOM()/2-2);46)

Deze kan je wel kopiëren.

Nee deze werkt niet ik krijg de foutmelding #waarde
Moet ik soms meer info verschaffen of het andere bestand erbij voegen zodat het duidelijker wordt?

Dat andere bestand zou wel helpen. Dat bedoelde ik met gokken, kan niet zien of de verwijzingen wel goed zijn...

PS staat het andere bestand waar naar verwezen wordt wel open?

Laatst bewerkt:
dit bestand is gesloten aangezien het eens per zoveel tijd ge-update wordt
is dit nodig voor deze formule? zoja is er een beter alternatief in dat geval

Als je ernaar verwijst met een formule dan moet het bestand open staan.
Probeer het eens, kijk of je dan nog steeds een foutmelding krijgt.

Dan wordt de waarde in C7 niet gevonden...

In de formule moet deze trouwens "vastgezet" worden. En er moet nog achter dat de exacte waarde gezocht wordt.
Code:
=HORIZ.ZOEKEN(C[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]7;VERSCHUIVING('[beschikbare uren.xlsx]expeditie 2016'!E$6:E$61;;KOLOM()/2-2);46[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR])

Het is nog steeds summier qua informatie. Ik weet nog steeds niet waar je naar toe probeert te verwijzen in je voorbeelden. het kopje "beschikbaar" kom ik niet tegen.
Dat mag je dus zelf aanpassen... (of aangeven in bijgevoegd voorbeeld).

Bijlagen

Alex

je bent een held :) dit is de juiste formule dank daarvoor.
Misschien wel even leuk voor jou wat dat beschikbaar inhoudt. De prognose is gebaseerd op het te verwerken aantal colli / productie p/uur. Hierdoor krijg je de benodigde uren als uitkomst. Het kopje beschikbaar wilt zeggen hoeveel uur er voor die dag daadwerkelijk beschikbaar zijn. Op basis daarvan kan de planner van het bedrijf zien of hij uitzendkrachten moet inhuren of niet.

We denken te moeilijk. Ik stap even af van je oorspronkelijke formule.

Probeer deze eens in R18.
Code:
=INDEX('Expeditie 2016'!$E$51:$P$51;;VERGELIJKEN($Q7;'Expeditie 2016'!$E$6:$P$6;0))

Vervolgens zou ik graag zien dat de beschrijvingen in B18:B27 overeenkomen met de beschrijving C50:C56 op tabblad 'expeditie 2016'. Dan kan bovenstaande formule ook nog zo gemaakt worden dat je 'm door kunt trekken...

En vul nu eens een kolom met de gegevens die je verwacht (handmatig verwijzingen aanbrengen dus).

Bekijk bijgevoegd voorbeeld eens...

Opmerkingen:
1. Aangezien "uitslag scanorders" en "laden" niet in de tabel staan zullen deze gegevens handmatig moeten worden ingevoerd, of uit een andere tabel worden opgezocht.
2. Je moet erg uitkijken voor fouten door de opzet van je sheet. Beschrijvingen corresponderen niet met elkaar, er worden samengestelde cellen gebruikt, en zie opmerking 1.
3. Ik zou geen bestanden door elkaar gebruiken, dus alle informatie in 1 werkboek. Veel gemakkelijker qua verwijzingen.

Succes ermee.

Bijlagen

Ja Alex dit is hem. Hartelijk dank :)
Betreft uitslag scanorders de beschikbare uren hiervoor worden vanuit beschikbare uren uitslag meegenomen. Maar dit kan in de roosterplanning moeilijk gerealiseerd worden (eigenlijk niet) omdat dit losse klusjes zijn binnen het bedrijf die niet goed te plannen zijn. Ja lastig vind ik ook maarja :P
Betreft laden hier hoort een andere term onder maar deze kan ik helaas wegens privacy redenen niet geven. Maargoed je hebt me wel geholpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan