Versie JDK

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Weet iemand welke JDK versie er in Windows XP Pro zit?
 
Nee inderdaad, in windows XP zit geen JDK. Die zul je dus zelf van de site van sun moeten downloaden.
 
Hoe zit dat dan met
windows 2000, zit daar dan wel een JDK in?
Hoe kunnen er dan immers java bestanden draaien bij XP, volgens mij gaat dat wel gewoon.
 
Nee, ook in windows 2000 zit geen JDK (Java Development Kit). Het draaien van bestanden gebeurt met de JRE (Java Runtime Environment) en volgens mij zit in windows 2000 standaard een virtual machine van microsoft ingebouwd. Je kunt er dus wel java programma's mee runnen, maar niet compileren.

De JRE is trouwens, net als de JDK, gewoon van de site van sun te downloaden.
 
Bedankt, volgens mij heb ik hier wel wat aan. Nog 1 vraagje dan, die virtual machine van microsoft, is dat dezelfde versie bij W2000 en XP ?
 
Sorry, dat zou ik niet weten. Als je zeker wil weten dat je Java programma werkt kun je het beste de laatste JRE van sun downloaden, maar volgens mij werkt het meeste wel met de microsoft VM.
 
Bedankt

Ok, bedankt voor jullie antwoorden.
De oplossing is in dit geval niet zo relevant. Er wordt hier nl gemigreerd van Windows2000 naar WinXPPro. Een ontwikkelaar hier moest weten welke versies er in beide OS'sen aanwezig zijn ivm eerder gemaakte applicaties.
Ik sluit nu deze topic alszijnde opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan