verspringing bij verkleining

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
hallo allemaal.

ik ben de laatste tijd bezig met een website te bouwen. ben er nog niet zo heel lang mee bezig dus er kloppen wat dingetjes niet.

ik heb nu een website gemaakt voor mijn vader zijn bedrijf. en hij doet het perfect. op een paar dingetjes na.

op een resolutie van 800x600 dan verspringt mijn content ( dit is het gedeelte waar de tekst staat) die springt dan helemaal naar beneden onder het menu.

dit gebeurd ook als je hem verkleint tot een redelijk klein schermpje. ik ben al ruim 2 dagen opzoek naar een oplossing maar kom er maar niet uit. enig idee hoe ik dit kan verhelpen? bij de meeste sites wat ik heb gezien komt er gewoon een x scrollbalk en dan kun je de pagina gewoon bekijken. ook als ik de horizontale scrollbalk zelf toevoeg dan verspringt die bij mij zelfs nog.

mijn site staat online voor test op http://feint.justfree.com je kunt kijken misschien dat je iets kunt vinden. en ja ik weet dat hier en daar nog wat foutjes zitten.

ik heb de website zelf gemaakt op een resolutie van 1280x1024 dus heb hier geen rekening mee gehouden. maar wil liever niet weer helemaal overnieuw beginnen :D

hopelijk kunnen jullie mij helpen :thumb:

Ik denk dat dat nou net niet mogelijk is. Maar dat denk ik. Want als je nou eemaal met die resolutie bent begonnen dat je niet van resolutie kan veranderen. Maar ik denk dat alleen. Misschien zijn er mensen die daaar een ander antwoord ophebbe

feint,
Eerst en vooral er staan wat fouten in vb <start header> moet zijn <!--start header--> even nakijken!
Dan werk je met divs de een staat absolute gepositioneerd de andere niet. Als je dan je scherm verkleint blijven al de abs gepos divs op hun plaats maar de andere verspringen in plaats dat de scrollbars verschijnen.
Denk dat daar je grootste probleem zit.
suc6

dat er wat foutjes in zitten ben ik van bewust. dit is de eerste site wat ik maak dus ben nog een beginner :D
maar moet ik dan bijvoorbeeld de content (het gedeelte dat steeds verspringt bij verkleinen) op position: absolute; zetten?

srry als ik moeilijk doe maar als beginner moet ik nog veel leren ;)

maar bedankt voor de informatie ik zal even naar de div's kijken en dan laat ik jullie wel weten of het geholpen heeft :thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb eens gekeken hoe het precies zat met absolute. maar ik kom er niet uit. denk dat ik je verkeerd begrijp :confused:

bedankt defietser. heb de hele dag zitten te kl*ten met de absolute en uiteindelijk heb ik nu wat jij zei :D

na veel proberen leer ik toch nog wat.

bedankt :thumb::)

Als je problemen hebt ? laat het even weten dan proberen we dat op te lossen geen probleem!!
suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan