verstandig om over te klokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
ik heb een niet al te nieuwe computer staan en ik zou graag weten of ik er nieuw leven in kan blazen door hem over te klokken ik weet alleen de specificaties niet presies...
was het nu pc wizard waarmee ik dit makkelijk allemaal kon achterhalen?
MVG Tibor

Eerst even de binnenkant schoonmaken (al het stof er uit) met blikkie perslucht of nog beter een compressor. Daarna kan je een lichte OS installeren zoals Jolicloud licht en modern of Xubuntu. Daarna is hij volgens mij al snel zat en inderdaad kan je de specificaties zien met pcwizard of speccy. Overklokken is kan je doen, let het een beetje op de temps ,30-60 graden zijn de ideale temps.

Eerst even de binnenkant schoonmaken (al het stof er uit) met blikkie perslucht of nog beter een compressor. Daarna kan je een lichte OS installeren zoals Jolicloud licht en modern of Xubuntu. Daarna is hij volgens mij al snel zat en inderdaad kan je de specificaties zien met pcwizard of speccy. Overklokken is kan je doen, let het een beetje op de temps ,30-60 graden zijn de ideale temps.

Dat is nog al veel ongegrond advies, zonder te weten over wat voor pc het gaat....

oke bedankt maar ik heb al schoongemaakt enzo ook vanbinnen maar het is gewoon dat hij echt heel langzaam is...
dus ik vroeg me af of overklokken verstandig was ik heb al wat informatie gezocht enzo maar ik wil weten tot heo ver en of de mijne wel goed overklokbaar is...

Laatst bewerkt:
Dan moet je toch eerst vertellen om welke hardware het gaat

ja daarom wou ik even dat programmatje weten
ik ga het zometeen posten

2how8pj.jpg

zo genoeg info? of hebben jullie nog iets nodig om me te kunnen helpen?

MVG Tibor en alvast bedankt:d

Hoi...

Hardware is niet geschikt om te overclokken en aangezien het een merkpc betreft heb je niet eens de mogelijkheid om dat te doen.
Het bios is daar te beperkt voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan