Versterken wifi signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een vraag over het versterken van een wifisignaal in huis.

De situatie is als volgt:

In de woonkamer staat mijn Imac met een Apple Airport Extreme basisstation. (802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n).

Op de 2e etage van de woning (betonnen vloeren) heeft mijn zoon een nieuwe xbox staan die op het internet is aangesloten met een kabel vanuit de woonkamer.

Nu willen wij eigenlijk dat ook dat een draadloze verbinding gaat worden maar de voorwaarde is wel dat de xbox er niet steeds uitslaat a.g.v. een slechte wifi-verbinding.

De vraag is dus welke mogelijkheden er zijn om dit te bereiken en of dit dan tot het resultaat leidt dat de xbox een goede stabiele verbinding heeft.

Ik heb een internetverbinding van UPC (via speedtest downloadsnelheid van 3323.3 KByte/sec).

Ik zag dat er inmiddels een nieuwere router http://www.apple.com/nl/airport-extreme/#wifi die sneller is dan mijn huidige router. Is dat een oplossing?

Of is er een manier om mijn huidige signaal te versterken?

Mijn prioriteit ligt bij een zo sterk mogelijke wifi-signaal en niet zo zeer bij een "goedkopere" oplossing.

Graag jullie deskundige mening.

Bedankt alvast!

Wim

Laatst bewerkt:
Draadloos kan een probleem geven, per situatie is dat verschillend, veel beton met ijzer zal het signaal ernstig beïnvloeden.
Zelf heb ik van alles geprobeerd ook met een repeater, helaas signaal viel tegen.
Als u een goed signaal wilt dan zou ik voor een kabel gaan, stabiel en weinig problemen.

Ik heb met InSSider getest welk signaalsterkte ik had boven met de deuren tussen woonkamer en slaapkamer op 2e etage dicht. Ik had toen 50-55 sterkte.

Is het een oplossing om b.v. een tussenoplossing te kiezen: Bedraad van woonkamer naar trapgat op de 1e etage en dan met een extra router verder?

Ik zie die apparaten weleens in kantoren maar weet niet zeker of dat een router is.

repeater bedoel, je zou een oplossing kunnen zijn maar garanderen kun je het nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan