Versterker aansluiten hoe..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marks89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hallo,

ik wil jullie om hulp vragen voor het aansluiten van mijn versterker.
ik heb er zelf namelijk totaal geen verstand van.
op de foto's kunnen jullie hopelijk zien welke draden ik aan moet zien te sluiten.
ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

mvg mark

Bijlagen

• 26102009286.jpg
    26102009286.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 169
  • 26102009287.jpg
    26102009287.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 121
  • 26102009288.jpg
    26102009288.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 120
  • 26102009290.jpg
    26102009290.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 108
  • bedrading.jpg
    bedrading.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 204
Laatst bewerkt:
Dit is een forum voor computer vragen. Voor autoversterkers kun je beter terecht op het forum van www.showyoursound.nl

De dikke gele draad is de draad die naar de plus aansluiting van je accu gaat. Hier moet een zekering tussen op maximaal 30cm van de accu.

De zwarte draad (zwart/geel? is een beetje moelijk te zien op de foto) komt op de min van de accu of op een massapunt achter in de auto. Als massapunt kun je bijvoorbeeld een bout van de achterbank losdraaien en daar de draad aan bevestigen. Hier zijn speciale kabelogen voor te krijgen.

De blauw/witte draad verbind je met de remote aansluiting van de autoradio. Meestal is dit een blauwe of blauw/witte draad.

Nu moeten we het geluid nog naar de versteker krijgen. Als je autoradio een versterker uitgang heeft (rca/tulpstekkers) dan kun je deze rechtstreeks verbinden met de low input op de versterker. Zo niet, dan kun je de speakerdraden van de voor of achter speakers verbinden met de high input op de versteker. Hier heb je wel een stekker voor nodig om de draden op aan te sluiten, of een high/low converter die je op foto 2 ziet.

De speakers sluit je aan op de uitgangen die je op foto 3 rechtsboven ziet, die zwarte en rode klipjes die je naar beneden kunt drukken om er een draad tussen te klemmen. Rood is plus, zwart is min.

Hoe kom je aan deze foto's? Zijn dit foto's van de vorige eigenaar? Concord is geen geweldig merk en de versterker is zo te zien al wat ouder. De versterker heeft ook onderste boven gehangen, dit is ook niet echt optimaal. De versterker is ontworpen met het idee dat warme lucht omhoog gaat. Als je de versterker op zijn kop hangt, dan gaat de warmte juist door de printplaat ipv dat hij via de bovenkant wordt afgevoerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan