Versterker in Protection mode Marriola Tropic

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozzyozzy

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo Forum leden,

Ik heb een versterker aangesloten en ik kreeg het probleem protection.
Ik heb de volgende getest maar ik ben der nog steeds niet der uit :evil::

1. Ik heb alle uitgangen losgehaald tulpkabels en box kabels.
Behalve de +12v en de massa van de versterker. (zekeringen gecontroleerd)
2. De - massa direct van de accu getrokken, de versterker gaf nog steeds protection aan.
Ik dacht dat ik geen genoeg -massa had van de auto dus gelijk van de accu getrokken.

3. Ik heb de remote-schakelingang van de versterker op mijn autoradio op het rode draadje +12V aangesloten. Mag dat?
Als ik de remove kabel van de versterker op de blauwe (AMP 0.3 remove kabel origineel van de autoradio) autoradio kabel aansluit geeft die geen reactie. Dus heb ik op de +12V autoradiodraadje (rode) aangesloten dan gaat de versterker aan. Op protection mode!!

Is remove kabel + of een - ?
Wat houd de remove kabel in van de versterker en autoradio?
Ik denk dat het aan de remove kabel zit of heeft iemand andere tips?

Heeft iemand dit probleem gehad en opgelost?
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Kan het ook zijn dat het aan me autoradio zit dat de remove regelaar kapot is?

Alvast bedankt forumleden

Specificatie autoradio:
Het merk van de autoradio is Sony CDX-GT24

Voor plaatje Autoradio:
http://www.labamanta.lv/cache/produ...gt24_ar_cd_mp3_4x45_w_rds_sony_cdx-gt24_b.jpg

Specificaties versterker:
Marriola Tropic 3550 4x 675 Watt + 1x 850Watt

Dit forum is volgens mij meer bedoelt voor computer problemen dan voor autoversterkers. Voor dit probleem kan ik het forum van www.showyoursound.nl aanraden.

De remote (niet remove) draad zorgt ervoor dat je versterker aan gaat, zodra je de autoradio aan zet. Dit is een 12 volt + signaal.

Op de rode draad van de auto aansluiten kan ook (als dit tenminste de geschakelde 12 volt draad is) De versterker gaat dan direct aan zodra je het contact aan zet. Nadeel hiervan is dat je vaak een harde plop over je speakers hoort.

Als het protect lampje al brand terwijl je alleen de plus en min hebt aangesloten en verder niets, dan kun je er van uit gaan dat hij overleden is.

Heb je niet per ongeluk de plus en min omgedraait?

Hallo

Vermoedelijk en of meerdere mosfet's in de uitgangstrap gesneuveld .

Of ... een intern voedingsprobleem . (voedinsspanning te kort)

Jammer genoeg wordt er zelden een schema meegeleverd en wordt een defekt zoeken een langdurige zoniet onmogelijke opdracht .

Peter

Als de versterker nog garantie heeft zou ik hem terug brengen. Repareren buiten garantie is al heel snel duurder dan de nieuwprijs van deze versterker.

Dit forum is volgens mij meer bedoelt voor computer problemen dan voor autoversterkers. Voor dit probleem kan ik het forum van www.showyoursound.nl aanraden.

De remote (niet remove) draad zorgt ervoor dat je versterker aan gaat, zodra je de autoradio aan zet. Dit is een 12 volt + signaal.

Op de rode draad van de auto aansluiten kan ook (als dit tenminste de geschakelde 12 volt draad is) De versterker gaat dan direct aan zodra je het contact aan zet. Nadeel hiervan is dat je vaak een harde plop over je speakers hoort.

Als het protect lampje al brand terwijl je alleen de plus en min hebt aangesloten en verder niets, dan kun je er van uit gaan dat hij overleden is.

Heb je niet per ongeluk de plus en min omgedraait?

halloo,
ik heb het niet omgedraait dat weet ik zeker.
Als ik de +12V en de -massa aansluit aan de versterker dan gebeurt er niks. als ik de remote kabel aansluit dan springt die op protection dat had die eerste keer niet gedaan. na een tijdtje 3 uurtje luisteren sprong die automatisch op protection en bleef die hangen. Ik denk bij me zelf iets met de remote. Ik heb zelfs de -massa van het accu.
Als jij een oplossing heb vind ik het wel fijn effe uitproberen.
Ik heb een sony autoradio: achter vind je lichtblauw att kabel, donkerblauw/wit remote kabel (geen functie aansluit versterker), geel en rood kabels voor +12V.
trouwens is een nieuwe versterker net nieuw gekocht.
alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo

Vermoedelijk en of meerdere mosfet's in de uitgangstrap gesneuveld .

Of ... een intern voedingsprobleem . (voedinsspanning te kort)

Jammer genoeg wordt er zelden een schema meegeleverd en wordt een defekt zoeken een langdurige zoniet onmogelijke opdracht .

Peter

hallo,
Wat zijn mosfet's in de uitgangstrap.
Waar kan er voedinsspaning te kort zijn. Want ik heb de +12V en - massa van het accu voor de versterker?

Hallo

Je "vergat " te vermelden dat dit een recent aangekocht toestel is , en je zou gewoon garantie kunnen claimen.

De symptomen die je beschrijft wijzen op de door mij aangehaalde defekten.

Normaal gebruikt men transistoren , maar bij dergelijke hoge vermogens gebruikt men mosfet's , omdat deze sneller kunnen schakelen , en de schakelverliezen lager zijn.

"Waar kan er voedinsspaning te kort zijn. Want ik heb de +12V en - massa van het accu voor de versterker? "

Intern in de versterker kan er een voedingsspanning te kort zijn (deze maakt/heeft deze versterker nodig om korrekt te werken)

Let wel : mijn antwoord ging ervan uit dat dit GEEN nieuw toestel was.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan