versterker probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn auto luidsprekers, bestemd om in een portier of hoedenplank te worden ingebouwd. Dan sluit je ze aan op de autoradio, en die heeft idd versterkers.
Dus als je deze wil moet je er een speakerboxje omheen bouwen en een versterker(tje) kopen. Zo iets bij voorbeeld. Goedkoper kan ook maar dan wordt de kwaliteit snel minder.
Bovendien moet je een verloopstekker of snoertje hebben van iPod naar versterker.
Je kunt ook naar een ipod docking station kijken... Ben je in 1x van speaker bouw problemen en aansluit problemen af. Of je moet die uitdaging leuk vinden? ;-)

maar als ik jouw versterker wil gebruiken heb ik stroom nodig, en mijn bedoeling is om deze kist ergens neer te zetten (zonder een stopcontact dus)
kan ik daar dus gewoon een 12volt accu op aan sluiten?:
Link

Link ingekort

Jackall

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha nee. Je bedoelde dus dat je een bierkratradio - ofso - wil gaan maken!
De link werkt zo trouwens niet, de sessie was al verlopen (of hangt aan jouw pc).

Google maar op bierkratradio en je vindt veel bruikbare tips! :-)

Ja dat zou kunnen...
Maar het principe is: mobiel? Accu. Net als in een auto (en je moet een acculader voor auto accu's hebben thuis).
Dan kun je een autoradio (toch al snel 2 x 10 a 20 Watt) met deze twee speakers in een stevige houten kist bouwen, zie schema en voorbeeld. En geloof me het volume is echt wel ok. Daar heb je geen accu-vretende extra eindversterker voor nodig.
Je kunt je iPod aansluiten via de uitgang voor de earplugs, en daar is een verloopsnoertje voor.
Philips had een losse docking en afstandbediening met een snoertje met 2 tulpstekkers (beter!).
Misschien is met googlen een moderne variant te vinden die dat ook kan...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan