Versterker / Speakers ruis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinho

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Ik heb een probleem met mijn speakers, als ik ze gewoon open draai heb je vooral achterin als hij helemaal open staat een ruis. En het volume is ook niet meer optimaal, mogelijk een keer opgeblazen. Maar nu heb ik mijn versterker (een Fender Frontman 15R) op mijn pc aangesloten wat wel werkt, maar nog harder ruist, omdat het volume natuurlijk harder is. Ik denk dus dat ruis van mijn pc komt en dat het niet ligt aan mijn speakers/versterker omdat ik ze WEL heb aangesloten op een geaard stopcontact. En mijn speaker is nog helemaal in orde.
ik zou dit probleem graag verhelpen, anders moet ik mijn volume steeds hard zetten om de ruis niet te horen.

alvorens bedankt.

en als je het volume van je pc nou eens zacht zet. ik heb ook last van ruis als ik het volume van de pc hard zet omdat die interne versterker minder aankan

Nee, geeft geen verschil. Trouwens als ik mijn versterker unplug en hem gewoon aanzet heb ik gewoon een geruisloze stilte. dus het ligt weldegelijk aan de pc. (een dell)

ik zei ook niet dat het niet aan je pc lag ik zei juist van wel aan je geluidskaart bedoelde ik

Nee haha zo bedoelde ik het ook niet :p ik wilde mezelf bevestigen omdat ik het niet zeker wist. :thumb: ik zal ook 'ns mijn driver updaten want ik heb hem nog altijd geinstalleerd van cd'tje die ik kreeg bij de pc.

Heb je wel eens in de mixer gekeken wat er zoal aanstaat van de ingangen, het modem b.v. als die erin staat, of de microfoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan