Versterker werkt niet meer na feestje

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinny1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Hallo.
Ik ben een noobie op het gebied van apparatuur.
Onlangs heb ik mijn huisfeest gegeven en is mijn versterker (vermoedelijk) doorgebrand :confused:

Het is een Pioneer SX-205RDS. Ik heb er altijd al 7 boxen op aangesloten, en dat is zo'n jaar of 3 goed gegaan.
Met pijn in mijn hart hield hij ermee op.
Waarschijnlijk is hij gewoon te hard gedraaid.
Ik baal erg van deze klassieke fout en vraag me af of iemand mij hiermee kan helpen?
Volgens mij rook het wel een beetje verbrand, maar ik was zat dus dat zegt dus niet veel...
Zit er geen beveiliging op (zekering ofzo) waardoor de versterker of boxen zelf niet beschadigd raken?

Help...:(

Hieronder een paar foto's.
Alvast bedankt!

IMG_4015.jpg
IMG_4016.jpg
IMG_40177.jpg

Hallo

Hier is de servicemanual gratis te downloaden :

http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/50537/Pioneer_SX205, SX305.html

"Ik ben een noobie op het gebied van apparatuur"

Laat iemand met ervaring naar dit toestel kijken ....

Heb vluchtig het schema bekeken , en er zijn dus effektief zekeringen aanwezig ...

Indien je geluk hebt , zijn er inderdaad slechts 1 of meerdere zekeringen defekt.

Te controleren d.m.v. multimeter.

Mochten deze zekeringen terug springen ... zo goed als zeker defekte (kortgesloten) eindtrappen.

Iemand helpen op afstand met een p.c. die moeilijk doet , is nog heel iets anders dan iemand met geen ervaring helpen een defekte versterker te herstellen.

Peter

Laatst bewerkt:
ik ken geen experts :'(

maar toch bedankt voor de reactie! ik zal hem eens naar een zaakje brengen ofzo :P
anders, hoe duur is een nieuwe? toch al gauw een paar honderd euro?

Amsterdam dichterbij?
Wellicht wil die hem wel opsturen?
Of op zoek gaan naar ander type (merk)?....

Denk in oplossingen, niet problemen. :)

mooi motto ;)
snik snik mooi ding die pioneer.. helaas is amsterdam alleen maar verder, woon in nijmegen.
maar wat Peter zegt, ik ga hem eerst laten checken op die zekeringen, voordat ik een nieuwe koop.

edit: de zekering is nog heel. begrijp ik nou goed dat de versterker nu dus gewoon kapot is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan