versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakslingerkaak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2014
beste mede forummers
ik wil graag een versterker kopen die ik op mijn tv wil aansluiten en computer
de aansluiting in mijn tv is een SPDIF en die kan tog gebruikt worden voor een versterker? (ik neem aan dat als ik wil xboxen het geluid dan ook via versterker gaat, nu komt geluid gewoon uit tv boxen)
en naar wat voor soort aansluiting moet ik kijken die mijn computer heeft om een versterker op aan te sluiten?
bedrag voor alleen een versterker is ongeveer +/- 40 euro, ik heb geen idee wat voor kwaliteit je heb dan
boxen heb ik zelf wel
mvg sjaak

Hoi,

Over de aansluiting van pc naar versterker, is eigen simpel. De "groene " uitgang van je geluidskaart is de output voor speakers, of naar een versterker. Daarvoor heb je deze kabel nodig, minijack naar tulp ( kost een paar euro bij bijv. mediamarkt ):

m1eyuk2wk83l.jpg

Voor die 40 euro word het moeilijk om een nieuwe versterker te kopen. een 2ehandsje is een betere optie :).

Pver de SPDIF kan ik weinig zeggen, daar heb ik geen ervaring mee helaas :(

Laatst bewerkt:
Welk exacte type TV heb je?

Voor 158 euro (Pioneer VSX-322) heb je een nieuwe versterker/receiver met in ieder geval een SPDIF ingang

digitale coax is de uitgang van je tv, maar ik zie dat je tv ook een hoofdtelefoonaansluiting heeft. Wanneer je dus twee van bovenstaande kabels koopt kan je eentje gebruiken voor je computer en eentje voor je tv. Dit geeft dan ook xbox geluid door, mits aangesloten op je tv.

Je zou dan een vrij goedkope versterker kunnen nemen (ook wel receiver voor jouw doel) en dan zorgen dat die de juiste uitgangen voor de luidsprekers heeft.

oke en wat is een digitale coax aansluiting precies?
dat is de uitgang die jij aangeeft in je startpost : de aansluiting in mijn tv is een SPDIF
en daarom voor jou even gesnuffeld gezocht op MP voor een geschikte versterker/receiver ...

Let er wel op, dat, wanneer je een plugje in de hoofdtelefoonaanluiting stopt, het geluid niet meer via de luidsprekers van de TV gaat ..

Ik heb deze gekocht om mijn SPDIF van mijn Samsung smart TV aan te sluiten op mijn analoge versterker.
http://hdphns.com/nl/fiio-d07.html
Links boven zie je die SPDIF ingang zitten waar je de TV op moet aansluiten, aan de andere kant zitten de normale audio aansluitingen.
Lees de tekst goed en besluit.
FiiO_D07_back-800x800.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan