Versterker

• Onderwerp starter Onderwerp starter toop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

toop

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik woon in een appartement en heb op de gang een modem en router ineen. Net nieuw van Ziggo. In de kamer heb ik een redelijk goede ontvangst met ipad, iets minder met de telefoon, maar op het balkon heb ik nauwelijks ontvangst. Wat kan ik het beste doen?

Als de router in de meterkast zit help het al heel wat als u die buiten de kast plaatst.

Het is modem en router ineen. Kan ik ook mijn oude router erbij nemen en die bv. In de kaner plaatsen

Ja, zowel voor vast als voor draadloos.
Leg een kabel van de nieuwe (aansluiten op LAN poort) naar de oude (ook aansluiten op LAN poort, NIET op WAN poort).
Zoek in het boekje v/d oude op hoe je moet zorgen dat de DHCP uitgeschakeld is. Op deze manier staat de oude router als switch/access point ingesteld.

Dank je, maar dat wordt voor mij wat te ingewikkeld. De lanpoort lukt nog wel maar ik heb geen boekje van de oude router

Ja, dat kan ingewikkeld zijn, zo'n extra router aankoppelen.
Maar is het snoer van de modem/router die nu in de kast zit niet lang genoeg om hem buiten de kast, tegen de gangmuur bijv. te bevestigen?
Ik zou hem overigens eerst maar eens gewoon uit de kast halen om te zien of dat werkelijk de mate van verbetering geeft die u wenst voordta u gaten in de muur gaat boren :-)

Ga het eerst maar uit de meterkast halen, Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan