versturen als bijlage in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Eerst kon ik een getypt document altijd 'versturen als bijlage'. Nu kan ik de tekst alleen als bericht zelf versturen.

Hoe wijzig ik dit?

Bijlagen

• word-probleem.jpg
    word-probleem.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 78
sla die bijlage op en doe dan als bijlage verzenden

Bijlagen

• bijlage.jpg
    bijlage.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 54
ja, zo doe ik het nu ook. (gewoon docje opslaan en als bijlage opgeven in outlook)
Maar ik zou toch graag die optie in Word terugzien...

Toevoegen aan menu ..... ?

Hoi,

Vreemd dat de optie niet (meer) beschikbaar is..

Rechtsklik op een vrij (grijs) gedeelte in de menubalk of 1 v.d. werkbalken en kies in het snelmenu - onderin - 'aanpassen ...'
Kies in het dialoogvenster het tabbladje 'Opdrachten'
Hierna - links - de categorie 'Bestand' en blader aan de rechterkant naar beneden tot je ziet staan de opdracht:

'Emailadres (als bijlage) ...'

Sleep deze naar de menubalk boven de optie Bestand, waarna het menu uiklapt; vervolgens naar 'verzenden naar en 'drop' deze menuoptie op de juiste plek in het submenu.
Kies voor Sluiten in het dialoogvenster aanpassen.

En kijk of het nu weer lukt om tekst als bijlage te verzenden .....

Succes, Teun

Bijlagen

Ja, dat is de oplossing.
Bedankt!! :thumb:

Ok, .... ook als knop!

Hoi,

Prima dat het is geljukt.
Op dezelfde manier kan je deze opdracht ook als knop naar een werkbalk slepen, bijvoorbeeld achter de knop 'Afdrukvoorbeeld', dan hoef je niet eerst het menu Bestand, vervolgens het menu verzenden naar op te zoeken......

Succes, Teun

kan ik eindelijk die werkbalk ens inrichten zoals ik wil...
nogmaals bedankt!!

te vroeg gejuicht:

Bijlagen

• wordprobleem2.jpg
    wordprobleem2.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 49
Te vroeg ....

Hoi,

Ik vermoedde wel zoiets. Normaalgesproken is deze optie beschikbaar als je Word installeert, en zeker als je Office (incl Outlook) installeerd.

Controleer het volgende:

1 Menu: Extra > Opties; tabblad Algemeen het vinkje bij 'Bericht bijvoegen'. Zet het vinkje als het er niet staat. Sluit Word wel hierna even af ....

2 Kijk wat er gebeurt, als je Outlook (Express) gestart hebt. Bij mij werkt het ook niet goed (MsOff 2000), als ik outlook niet 'resident' heb.

Er wordt dan aangeraden via een 'foutrapport' om de Servicereleases 1a en 3a te installeren.

Succes, Teun

Dat vinkje stond er al en Outlook wel of niet draaien maakt geen verschil :(

Ik ga even M$ Office regelen en dan probeer ik het nog een keer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan