versturen van mails uit mijn naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan39

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2002
Ik ga de vraag hier stellen omdat ik eigenlijk niet zou weten waar ik hem wel zou moeten stellen en hoop dat
jullie me kunnen helpen, of wat ik zou moeten doen.

Gisteren ontving ik een mail via mijn mailaccount van chello van een of andere onbekende met een hotmail account die mij een mail stuurde met de volgende
tekst :

mijn naam @ chello.nl
Dit is jullie nieuwe mail adres
Groeten

en dan het onbekende emailaccount van de afzender.

direct daarna ontving ik weer een mail van de dezelfde persoon met als tekst:
onderwerp : test
antwoord van (de naam van de figuur) die deze mail verstuurde

in tekstvak from: mijn account dus chello.nl
to: hier stond het mail adres van de desbetreffende figuur

en daaronder weer test.

na gesproken te hebben met helpdesk van chello
die zegt dus dat er iemand dus onrechtmatig op de een of andere manier gebruik maakt van mijn account.
en adviseren een ander mail adres aan te maken.

Ook op mijn werk gesproken hierover met de computerafdeling maar die zeggen ook dat hier weinig aan te doen valt, wel een mail sturen naar msn hierover.
Heb ik inmiddels gedaan met de bronvermeldingen erbij zowel naar msn, klachten en abusechello.nl

nu vanavond toen ik thuis kwam bleek dat er onder mijn naam een mail verstuurd was want die kwam terug van de mailadministrator van chello dat die niet delivered kon worden. (map verzonden items van mij stond niets als verzonden ) bron van bericht was
mijn mailaccount naar iemand die een test uit wilde voeren. dat die een bericht naar mijn mailaccount moest
sturen als test.

nu de avond vordert krijg ik dus mails van mensen die ik totaal niet ken.

in mijn verzonden berichten staat niets over berichten die ik vanaf deze pc /onder mijn mailaccount verstuurd zou hebben.

misschien bruikbaar :
gebruik outlook express
Nis 2005
Inmiddels gescand bij housecall geen virus/wormen found.

vind dit een kwalijke zaak dat iemand mijn mailadres gebruikt wat zou ik hieraan kunnen doen?
en dus doormailt naar anderen dat dat hun nieuwe emailadres is.

bij voorbaat dank

Als je inlogt op chello.nl, en dan naar " Mij service", dan naar accountbeheer, en midden op je scherm nogmaals accountbeheer, gebruikersnaam een password invullen.
Daarna kun je je password wijzigen.
Als het goed is kan de betreffende persoon dan jou account niet meer gebruiken.

Let wel, dat je je password wijzigt bij outlook express, anders kun je zelf ook geen mails meer sturen / ontvangen.

Paul gelukt, test mail naar mezelf lukte ook alleen blijft mij de vraag hoe kan een totaal vreemde figuur jouw email overnemen.
en het gekke vind ik als je tien minuten met de helpdesk
belt ze je niet kunnen helpen. :(

Ben in ieder geval blij dat ik hier zo snel geholpen bent
waarvoor mijn dank, en hoop dat de schade beperkt blijft.

Kijk, da's mooi. :thumb:

Sommige spyware tools of sites die je bezoekt, kunnen zien wat je typt aan inlognamen en passwords.
ALs ze die van je stelen dan kunnen ze inderdaad je account overnemen.

Maar, het kan ook heel goed gebeuren dat chello het zelf
uitgeeft ! Dat is mij eens overkomen.
Er bleek nog een man te zijn met dezelfde achternaam als ik (geen directe familie) en andere voorletters.
Die kreeg bij problemen ineens mijn mail account.
Kennelijk wilde hij een account wat toevallig al bestond, en chello gaf dat aan hem, incl password.
Ik kreeg een mail die hij als test naar zichzelf stuurde.
Ik heb er toen 2x voor moeten bellen, om te zorgen dat hij een ander account ging krijgen, en ik kon mijn password wijzigen.

Hallo Paul,

Nou daar komt die kreeg volgende mail terug op mijn abusemail naar chello.
Wij hebben uw bericht ontvangen. Hierover informeren wij u als volgt.

U geeft aan dat een onbekende berichten verstuurd naar en vanaf uw e-mailadres. De onbekende persoon blijkt ook een chello-gebruiker te zijn en heeft een e-mailadres dat lijkt op uw adres. Wij hebben deze gebruiker op de hoogte gesteld van de fout.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
unquote

Krijg nog berichten , maar dat zal hopelijk snel opgelost zijn nu.
Bedankt

Geplaatst door marjan39
na gesproken te hebben met helpdesk van chello
die zegt dus dat er iemand dus onrechtmatig op de een of andere manier gebruik maakt van mijn account.
en adviseren een ander mail adres aan te maken.

Waar ken ik dat van...... :) ;)

Zie mijn vorige bericht.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan