verstuur gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeversoft

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
hey ik heb een formulier op mijn Website gezet maar steeds weigert hij.

als je mijn vraag niet echt begrijpt kun je even een kijkje hierop nemen
klik hier

hoe kan ik ervoor zorgen dat als iemand op: akk. met voorwaarden en verstuur mijn gegevens knop druk.
dat de gegevens direct op mijn mailbox staan zonder gedoe met outlook of whatever...
de inhoud van de hele pagina moet dus worden verstuurt.
overigens ik ben niet zo'n helt in HTML dus neem het mij alsjeblieft niet kwalijk als ik iets verkeerds doe...:o

-------edit-----------------------------------------------------------------------------------------------------

ow als je op die verstuurknoop klik gebeurt er dus niks. terwel ik dus wil dat hij de info doorzend

html code:

id="verzendKnop" style="BORDER-RIGHT: black 2px dotted; BORDER-TOP: black 2px dotted; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-LEFT: black 2px dotted; WIDTH: 419px; COLOR: black; BORDER-BOTTOM: black 2px dotted; FONT-STYLE: italic; FONT-FAMILY: Verdana; HEIGHT: 24px" onclick="VerstuurFormulier('Houtenzuid@gmail.com')" type="button" size="1" value="Akkoord met Voorwaarden en Verstuur mijn gegevens."

Laatst bewerkt:
Ik vind nergens een functie met de naam VerstuurFormulier in je webpagina. Ik heb ook de scriptfiles binnengehaald, maar ook daarin vind ik dat ding niet.
Als de functie niet aanwezig is in je webpagina of een script dat geladen wordt, dan kan je hem ook niet aanroepen. maw: er gebeurt niets... :(

Even inhakend op dit bericht. Ik heb een site via Blogger, wat dus gratis webhosting is in de vorm van een weblog. Nu ben ik benieuwd hoe je op een contactpagina een veld kunt maken waar je je vragen.opmerkingen in kwijt kunt en je vervolgens op verzenden kan klikken. Op dit moment gebruik ik het volgende:

<a href="mailto:....@....">....@....</a>

Hiermee opend die gewoon outlook maar dat wil ik eigenlijk niet. Kan iemand daar misschien een script voor maken? Zelf ben ik wat betreft een noob....

Tot nu toe heb ik het volgende gevonden:

<script language="JavaScript">
function terug()
{window.location='bio.html';}
</script>
<FORM METHOD="POST" ACTION="mailto:ks-engineering@hotmail.com" ENCTYPE="text/plain">
<!--SELECTION--><!--/SELECTION-->
<P>Naam:
<INPUT TYPE="text" NAME="naam" SIZE="50"></P>
<P>Bericht:
<TEXTAREA NAME="bericht" ROWS="10" COLS="50">
</TEXTAREA></P>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Versturen" onClick="terug()">
</FORM>

Nu wil ik alleen dat mijn site de mail zelf genereerd, i.p.v. gebruik te maken van outlook. Wie kan me hiermee verder helpen?

Niet mogelijk met HTML, wel met PHP, kijk maar even hier op het forum, meer dan genoeg threads over...

--Johan

Ik gebruik op dit moment dit script, wat redelijk werkt. Althans, hetgene wat ik op het beeld wil is er ookn namelijk de regels om een email mee te versturen. Het probleem zit hem echter meer in het volgende: Ik heb op dit moment alles vanaf <?php gewoon op de pagina staan. De webpagina snapt de code niet als het ware. Wat doe ik verkeerd????

<form name="form1" method="post" action="post.php">
Naam: <br><input name="naam" type="text" value""><br>
E-mail: <br><input name="email" type="text" value=""><br><br>
<textarea name="bericht" rows="7" cols="45"></textarea><br>
<input type="submit" name="Submit" value="Verzenden">
</form>

<?php
$naam = htmlspecialchars($_POST['naam']);
$email = htmlspecialchars($_POST['email']);
$bericht = htmlspecialchars($_POST['bericht']);

if (!$naam) {
echo "U heeft geen naam ingevuld!";
exit; }

if (!$email) {
echo "U heeft geen e-mailadres ingevuld!";
exit; }

if (!$bericht) {
echo "U heeft geen bericht ingevuld!";
exit; }
?>

<?php

if (!$naam) {
exit; }

if (!$email) {
exit; }

if (!$bericht) {
exit; }

else {

$tijd = time();
$datum = strftime("%d/%m/%y %H:%M", $tijd);
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$message = "" . $naam . " met het e-mailadres " . $email . " en het IP $ip stuurde op $datum het volgende bericht:
?>

<?php

if (!$naam) {
exit; }

if (!$email) {
exit; }

if (!$bericht) {
exit; }

else {

$tijd = time();
$datum = strftime("%d/%m/%y %H:%M", $tijd);
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$message = "" . $naam . " met het e-mailadres " . $email . " en het IP $ip stuurde op $datum het volgende bericht:

$mailadres = "ks-engineering@hotmail.com";
$message = str_replace ("<br>","\n", $message);
mail("$mailadres", "Bericht van mijndomein.nl",
$message, "From: " . $email . "");

echo "Uw bericht is verzonden. U krijgt zo snel mogelijk antwoord.";
}
?>

de PHP code moet in ieder geval in een los bestand staan met de naam post.php (let op, extensie PHP, geen .html e.d.).

Als je dat al gedaan heb en je krijgt nogsteeds hetzelfde controleer dan eens of je hosting wel PHP ondersteund...

En waar zou ik die scripting dan neer moeten zetten? Ik werk namelijk met een blog via blogger.com Ik heb dan ook geen idee of php ondersteund wordt of niet, maar dat is altijd het proberen waard....

Maakt het verder nog uit waar ik dat bestand neerzet? Ik neem aan dat ik dat kwijt moet bij de opmaak van de site, in body of iets dergelijks?

Op blogger kan je (voor zover ik weet) geen bestanden uploaden, je hebt hiervoor echt hosting nodig, je zou ergens (gratis) hosting aan kunnen vragen en je PHP bestand daar neer kunnen zetten.

Voor een overzicht van (gratis) hosting aanbieders met PHP kijk je hier (link)

Als dat niet gaat dan houdt het snel op vrees ik. De website is puur voor de hobby en verder niet. Ik hoopte dat het redelijk eenvoudig zou gaan. Ik heb dan echter nog wel een andere vraag: Is het mogelijk dat de mails verstuurd worden door mijn eigen hotmail account naar mijn eigen hotmail account? En zo ja, bestaat daar een HTML script voor? Probleem is dat HTML voor mij al lastig zat is, maar met extra scripting in PHP word het voor mij practisch al onmogelijk om het allemaal een beetje te kunnen behappen....

Als je alleen met HTML werk kan er alleen maar verzonden worden als de bezoeker gebruik maakt van z'n eigen mailprogramma.

Wat je wel kan proberen is gebruik maken van een 3e partij, het e-mail formulier staat dan op jouw eigen website (alleen maar een HTML code dus geen probleem), het verwerken gaat dan via de website van de (gratis) dienst.
Ik heb met google deze gevonden http://www.mail-maniac.com/ (zelf geen ervaring mee) en dat is vrij makkelijk, je begint je mailformulier dan met:

HTML:
<form name="mailmaniac-form" method="post" action="http://www.mail-maniac.com/" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="mailto" value="your(at)emailaddress.com">
<input type="hidden" name="from" value="sender(at)address.com">
<input type="hidden" name="subject" value="Subject here">
<input type="hidden" name="fromname" value="Senders name">
<input type="hidden" name="goto" value="http://www.your-website-url-here.com/">

daaronder je plaats je de velden die de bezoeker moet invullen (bovenstaande zijn voor jouw gegevens en staan verborgen voor de bezoeker).

Als het formulier dan wordt verzonden gaat dit via mail-maniac.com.

Nadeel is wel dat de bezoeker na het verzenden wat reclame in beeld krijgt.

Een ander voorbeeld van zo'n service is: http://www.formgenerator.nl/ en met google zijn er nog genoeg te vinden, probeer daar eens wat mee zou ik zeggen, voor een simpele oplossing zal dit zeker voldoen!

Jup formgenerator gebruik ik al sinds 2 weeken en bevalt me wel.
heb een iframe van de pagia op de website gezet.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan