verstuur ik nu e-mails?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjanschoemake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Ik krijg ongeveer 80 e-mails per dag met onderwerpen als: delivery failure, mail bounced, your message could not be delivered, etc.

Dus ik dacht, ik heb een virus op mijn pc dat automatisch e-mails de deur uit stuurt. Maar mijn Kaspersky antivirus scanner kan niets vinden.
Ben ik er dan zeker van dat ik geen virus heb?

Heeft dan iemand anders een virus op zijn/haar pc dat virussen uit zijn/haar adresboek verstuurd? Wanneer gaat dit stoppen? Ik wordt knettergek:confused:

Alvast bedankt!

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

download AVG

Download even AVG www.free.grisoft.com

Het komt vaker voor dat een kwaaie pier je antivirus molt. Het verwijderen van AVG en opnieuw installeren, helpt bij mij dan altijd.

Eric.:thumb:

Let ook op: De meeste berichten van dat soort zijn afkomstig van Spam/Spyware/Trojan bouwers. Omdat je denkt dat je mail niet aangekomen is ben je geneigd zo'n bericht te openen, en dan kun je van alles oplopen.

Beter gewoon een paar testmails wegsturen naar bekenden, en navragen of die aangekomen zijn. Zijn die aangekomen, dan mag je er gevoegelijk van uitgaan dat minstens de helft van die "Mail bounced", "Undeliverable Mail" etc. meldingen geen echte meldingen zijn!!!

Mijn moeder kreeg ze ook, en ook ik heb ze regelmatig ontvangen. Is vaak gewoon fake-mail, om je over te halen ze te openen en wellicht op een paar links te drukken of om ze te beantwoorden, waardoor de 'afzender' weet dat jouw e-mail door jou nog gelezen wordt, waarna je nog meer van dit soort berichten of spam etc. gaat ontvangen...

Ga hier dus voorzichtig mee om...

Succes,

Tijs.

Hey Thijs,

Ik denk dat je gelijk heb. Alles wat Bandit en Eric hebben aangegeven heb ik dezelfde dag uitgevoerd. Ik ben nu 3 dagen verder want ik wou ff afwachten maar heb nog hetzelfde probleem :-(

Het lijkt er dus op dat ik voor de rest van mijn leven een goede spamfilter moet gebruiken:confused: ?

Je kan in Outlook Express / Outlook instellen dat e-mails met bijvoorbeeld delivery failure, mail bounced, your message could not be delivered, etc niet in je inbox komen, maar in een speciale map. Dat kan je doen door speciale regels te maken in je mailprogramma.
Hier lees je er alles over!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan