• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert-zoek dynamisch maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalSc

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Ik ben bezig met een excel sheet, en heb 2 bestanden.

1 overzicht
2 alle waardes (Krs2007.xls)

Nu gebruik ik =VERT.ZOEKEN($A8;'[Krs2007.xls]23112007'!$A:$I;4;ONWAAR) om de waarde uit Krs2007.xls te halen en deze weer te geven dit werk allemaal.

Het bestand Krs2007.xls bestaat uit meerdere werkbladen met verschillende data's.

Nu wil ik graag 23112007 dynamisch maken, ik heb deze datum staan in B2 (van het overzicht) , maar als ik hem zo invul =VERT.ZOEKEN($A8;'[Krs2007.xls]$B2'!$A:$I;4;ONWAAR) krijg ik een foutmelding.

Kan iemand mij hier mee helpen.

Alvast bedankt.

Beste Pascalsc,

Wat jij wilt kan gemaakt worden door INDIRECT te gebruiken. Je kunt de zoekfunctie op deze website gebruiken om hierover informatie te vinden.
Maar, je zult de functie INDIRECT niet goed kunnen gebruiken als je zoekt naar gegevens in een ander bestand. Wanneer bronbestand en doelbestand niet beiden geopend zijn, zal de functie INDIRECT leiden tot een foutmelding.

Ik denk in jouw geval dat je òf het rapportagedeel (1) moet toevoegen als een apart tabblad aan je bestand met de data (2), of dat je voor één datum het rapport opbouwt en voor een volgende datum gaat werken met "Zoeken en vervangen." Zorg er dan wel voor dat het bronbestand geopend is, want dat werkt sneller.

Groeten,
Richard

Reactie

Ik gebruik nu

=VERT.ZOEKEN(A8;INDIRECT("'C:\test\[Krs2007.xls]"&B6&"'!$A;$J");4;ONWAAR) maar krijg dan een #VERWERK melding

In A8 staat het te zoeken woord in de 4 kolom van het Krs2007.xls bestand. B6 staat de werkblad naam.

Da's mooi! De schrijfwijze met de functie INDIRECT blijft altijd lastig, maar mooi dat het gelukt is.
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan