• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoek functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

daywalker1

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Dag allen,

Ik ben voor men werk bezig een file samen te stellen van verschillende formules/compounds. Ik zou in een blad "overzicht formules" door middel van een zoekfunctie de prijs van deze formule kunnen opvragen. Het probleem stelt zich echter dat ik soms formules en compounds heb met zelfde nummer. Nu heb ik een tabel staan met het type (dus F of C) met daarnaast het nummer.
als ik nu vert zoeken doe pakt hij een van de 2. Kan ik de zoekfunctie zo zetten dat hij zowel zoekt op het nummer en het type?

Alvast bedankt,

Mvg
Bert

wellicht dat de =INDEX() formule beter is voor je resultaten. Zo kun je in ieder geval 1 van de 2 resultaten ophalen.

Met een voorbeeldbestandje kunnen we in ieder geval beter helpen ;)

Groet,
Dennis

Dag dHijlkema alvast bedankt voor je reactie,

Ik heb een vereenvoudigde versie gemaakt van de excel file. Zal even kort de werking uitleggen. Maandelijks worden onze formules opnieuw doorgerekend met nieuwe prijzen. Die nieuwe prijzen importeren we in de excel file in dit geval bv de prijzen van de maand maart. In overzicht komen de prijzen zonder marge te staan van iedere maand.
Ik had dus gedacht om via verticaal te zoeken in blad maart de prijzen zo op te halen.
maar er is een probleem in het blad maart zetten we zowel de prijzen van de Formules (F) en van compounds (C) en soms hebben deze dezelfde range. in het voorbeeld is dit range 1110102 en 1110103.
Kan er op een of andere manier gezoct worden op 2 factoren dus hier op de factor F en het range nummer?

Alvast bedankt

Bijlagen

Als de naam van het binnenkomende sheet overeenstemt met de naam vd kolom in Overzicht werkt volgende formule wel:
Code:
=SOMPRODUCT((MAART2010!$A$2:$A$11=$A2)*(MAART2010!$B$2:$B$11=$B2)*(MAART2010!$E$2:$E$11))

Zie bestand.

Succes, Cobbe

Cobbe,

Heb de functie in het orginele bestand gebracht en werkt perfect.

Bedankt voor de hulp!

Groeten
Bert

Fijn dat ik heb kunnen helpen.
Wil je de vraag nu ook op opgelost zetten aub?

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan