• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken, 2e en 3e waarde weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter hgm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hgm

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2005
Met vert.zoeken wil ik graag (indien aanwezig) ook de 2e en/of 3e waarde ingevuld zien in bijgevoegd bestandje.

Groetjes,
Hanni

Bijlagen

als bijlage het aangepaste bestandje,

laat ff weten, als je er vragen over hebt.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Vert. zoeken, 2e en 3e waarde weergeven

In cel i2 zou Nederlands moeten staan. Cel j2 zou leeg moeten zijn, omdat bij nummer 28 geen 3e cursus is ingevuld. Nummer 39 Pietersen zou in dit geval dus 3 cursussen hebben.

Beste hgm, of ik snap jouw bestandje niet, of jouw bestandje is totaal niet logisch.
nr.28 Janssen (zie rij 2 en 8). heeft zo te zien 5 cursussen gedaan, nl: Gymnastiek C2, Motorrijden D2, fietsen 1 E2, Nederlands C8 en fietsen 7 E8, dit terwijl jij schrijft dat nr.28 geen 3e cursus heeft gedaan?

Ik denk dat wat meer uitleg/duidelijkheid gewenst is.

ik weet niet hoe groot jouw bestand is, maar is filteren (zie bijlage) dan geen oplossing?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Een mogelijke aanpak, gebaseerd op het bestand van "hgm" in post # 1.
Foutmeldingen worden in dit voorbeeld m.b.v. voorwaardelijke opmaak verborgen, dit houdt de formules overzichtelijker, kan natuurlijk ook anders.

Bijlagen

Hallo Wher,

Dit is precies wat ik bedoel. Bedankt.
Groetjes, Hanni

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan