• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN datum en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

montell83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2020
Berichten
3
Goedenavond,

Ik heb een probleempje met een VERT.ZOEKEN functie, stel ik heb een cel met een datum en tijdstip, bijvoorbeeld 08-09-2020 08:35, dan wil ik dat er wordt gezocht naar een datum en tijdstip in een een ander tabblad dat hier zo dicht mogelijk bij in de buurt ligt. Dus bijvoorbeeld 08-9-2020 08:41 uur als dat het tijdstip is wat het dichtst in de buurt ligt bij 08-09-2020 08:35.

Mijn VERT.ZOEKEN functie staat in blad "CO2_Meter_007" cel R8

Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Groeten,

Martijn
 

Bijlagen

  • CO2.xlsx
    22,9 KB · Weergaven: 17
Ik denk dat je met deze al aardig in de buurt komt, maar zoals octafish al zei, je zoekt niet naar de dichtstbijzijnde

Code:
=INDEX(Tabel1[Windsnelheid];VERGELIJKEN(TEKST(CO2_Meter_007!C8;"@");TEKST(Tabel1[Datum/Tijd];"@");1))
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de dichtstbijzijnde waarden voor je. Wel met hulpkolommen en matrixformules in kolom V en W. (deze zou je kunnen verbergen)

De gele waarden laten de dichtstbijzijnde zien, dus met de hulpkolommen. De rode waarden komen uit de formule die ik je eerder heb gegeven. Zoek de verschillen
 

Bijlagen

  • CO2.xlsx
    24,5 KB · Weergaven: 19
Met deze matrix-formule (zonder hulpkolommen) geeft hij de juiste windsnelheid:
Code:
=INDEX(Weer_Data!$A$1:$I$999;MAX(IF(ABS(Weer_Data!$C$3:$C$35-C8)=MIN(IF(C8>0;ABS(Tabel1[Datum/Tijd]-C8);999));ROW(Weer_Data!$C$3:$C$35);-999));6)
 

Bijlagen

  • CO2(pcb).xlsx
    23,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan