• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken en hoogste stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul52

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2011
Bekijk bijlage competitie.2011.v1.xlsGeachte lezers ben hier nieuw dus mijn excuses mocht ik iets niet volgens het protocol doen.
Mijn vraag is kan ik vertikaal zoeken, zover was ik al, combineren met max of rang.
Zie bijlagen. ik heb het restant van de voetbal competitie als een prognose voor de eindstand in excel gezet. het lukt me met "max" om de virtuelen kampioen te vinden.
Maar nu wil ik daaronder automatisch sorteren, dat de nummers een twee en drie, in de juiste volgorde weergegeven worden. in de huidige stand heden 20 mrt is PSV de kampioen. Na mijn prognose is dit Twente. Tevens wil ik ook alle andere gegevens zoals winst verlies en doelpunten etc weergeven.???
Met dank voor de genomen moeite. Paul.VBekijk bijlage 124711

Laatst bewerkt:
Paul52,

Ik denk dat iedereen nog aan z'n/haar schoonheidsslaapje bezig is . . .

Als eerste Hartelijk welkom op Helpmij.nl.

Als ik jou vraag goed begrepen heb wil jij dat psv bovenaanstaat (wie zou dat nou willen :p ) Ik heb met onderstaande formule het puntenverschil erbij gepakt, maar je zou er ook een ander 2e criteria bij kunnen pakken.
Code:
=INDEX(P4:P6;VERGELIJKEN(MAX(X4:X6+(W4:W6/1000));X4:X6+(W4:W6/1000);0))

Of in het engels:
=INDEX(P4:P6,MATCH(MAX(X4:X6+(W4:W6/1000)),X4:X6+(W4:W6/1000),0))
LET OP: Matrixformule, afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter.

Succes,

Bijlagen

Niet helemaal

Thank you thankyou,
Werkt wel bij deze stand, laat ik bv. feyenoord gelijk spelen tegen psv, klopt de 1e plaats wel. Maar bij mij wordt dan twente 1e en 2e, blijft ajax 3e. ben psv dan kwijt.
""Tevens wil ik ook alle andere gegevens zoals winst verlies en doelpunten etc ernaast weergeven.?""
bvd.

Nog een poging, er wordt nu gekeken naar 1. punten 2. verschil 3. doelpunten voor.

Succes,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Opgelost

Geachte Thankyou, alles werkt perfect, nogmaals bedankt. Was in de veronderstelling dat ik dat reeds meteen had gedaan zie mijn berichtje nu niet terug. Zal wel iets vergeten zijn. Dus nogmaals mijn dank was mij nooit gelukt met vert.zoeken en max. Paul.

Paul52,

Waarschijnlijk is er weer iets fout gegaan - de vraag staat nog open . . .
Bij je 1e bericht in deze topic kan je hem volgens mij op opgelost/afgehandeld zetten.

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan