• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken en nulwaarde als niks ingevuld - Ik ben er bíjna maar nog nét niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCS88

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Goedemiddag,

Ik heb het volgende punt waar ik maar niet uitkom :mad::

2 tabbladen in voorbeeld-Excel in de bijlage:
- 'Weergave Tabblad' met de informatie van 1 monteur, afhankelijk van Cel I3.
- 'Bron Tabblad' met daarop de informatie van alle monteurs.

In mijn uiteindelijke bestand zijn er meerdere bron tabbladen die informatie leveren in verschillende categorieën die op het 'Weergave Tabblad' van 1 monteur samenkomen.

De blauw omrande cellen wil ik graag zo instellen dat ik in de formule geen dalende lijn heb als de betreffende maand nog niet is ingevuld in tabblad 'Bron Tabblad'.
Ik heb de volgende formule al geprobeerd op de bestaande formule van bijvoorbeeld C14:

Bestaande C14: =VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;I6;0)
Uitgeprobeerd: =ALS(VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;I6;0)="0%";=VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;I6;0);" ")

Helaas werkt de optie van het vinkje uitzetten bij "Nulwaarde weergeven in lege cellen' niet. Het gebruik van code 0;-0;;@ werkt ook niet bij mij.

Wie helpt mij verder? Eeuwige dank als 'reward'!

Groeten, Jasper

Bijlagen

Probeer dit in C14:
Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;$I6;0)=0%;VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;2;0);VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;$I6;0))

Probeer dit in C14:

Goedemiddag Gijsbert,

Ik heb het geprobeerd maar loop tegen het volgende aan:

1. In C14 op tabblad 'Weergave Tabblad' jouw formule ingevoerd.
2. Op 'Bron Tabblad' alle entry's van Monteur Piet verwijderd.
3. C14 op tabblad 'Weergave Tabblad' geeft de doelscore aan voor de maand januari, februari geeft als waarde 0% aan. Als ik jouw formule ombouw totdat die klopt voor februari geeft februari ook de doelscore aan als op 'Bron Tabblad' de cel die die maandwaarde weer zou geven leeg is.
--> Doelscore is te vinden op 'Bron Tabblad', kolom B.

Het doel-effect, dat 'Weergave Tabblad' de blauwomlijnde cellen leeg laat omdat op 'Bron Tabblad' geen waardes zijn ingevuld, wordt met die formule niet behaald.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Inmiddels ertoe gekomen dat formule

Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;I9;0)=0%;" ";VERT.ZOEKEN($I$3;'Bron Tabblad'!$A$1:$N$6;I9;0))

in cel C17 ervoor zorgt dat er geen waarde in die cel staat als ik voor betreffende monteur in de maand april geen waarde heb ingevoerd. Maar dan nu zie ik dat mijn 'probleem' niet is opgelost;

Als ik in de grafiek die in mijn eerder weergegeven voorbeeld dan cel C14 t/m C17 (waarvan C17 dan geen waarde weergeeft) gebruik als gegevens , dan duikt de lijn in april nog steeds naar 0,0%. Terwijl ik voor die maand dan helemaal geen lijn wil hebben lopen. Want er zijn immers nog geen gegevens bekend over de komende maanden.

Ook de grafiekopties bieden geen uitkomst: er is bijvoorbeeld niet een losse optie waarmee ik een minimumwaarde kan ingeven vanaf waar de grafiek pas een lijn verder trekt. Let op: door het aanpassen van de verticale as kan ik wel wat spelen, maar dan zie je nog steeds de lijn naar beneden duiken.

Een andere optie waar ik even op hoopte was een constructie waarmee ik de waarde van cel C17 kopieer naar een andere cel, om die vervolgens als broncel te gebruiken voor de grafiek. Maar dat werkte niet... :(

Laatst bewerkt:
Vervang in de formule " " door NB(). De 'lege waarden' worden nu niet meer in de grafiek weergegeven.

Vervang in de formule " " door NB(). De 'lege waarden' worden nu niet meer in de grafiek weergegeven.

VenA, jij bent je titel 'Giga Senior' meer dan waard! Thanks! Die simpele toevoeging doet exact wat ik wil! Ben er enorm blij mee:thumb::D!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan