• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert zoeken en som alle werkbladen op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nudi

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
31
Beste Experts,

Momenteel ben ik bezig met het maken van materiaal overzicht voor mijn opdrachtgever. Ik loop nu helaas tegen een probleem op. Wat ik graag wil is om de totale te voorschijn krijgen van een bepaald materiaal. De gegevens wil ik uit de tabladen 1 t/m 12 halen. Ik weet dat het opgelost kan worden met Vert. zoeken, maar hoe som ik al die aantallen uit die tabbladen op.

Voorbeeld

Als ik in het hoofblad kolom B4 (materiaal GF-EM90) intypt wil ik dus in kolom C4 alle aantalen van de tabbladen 1 t/m 12 kolom (N) opgesomd krijgen, maar alleen van dat materiaal.

Hebben jullier hier een oplossing voor? Alvast bedankt

Bekijk bijlage Materiaallijst extra verbruik materialen OPZ12 concept.xlsx

Groet,

Nudi
 
Laatst bewerkt:
Een xls voorbeeld bestandje met fictieve gegevens helpt bij het oplossen van je probleem.
 
Ja dat was ik helemaal vergeten in te voeren.

Voila gedaan!

Groet,Nudi
 
Nudi,

door:
vertikaal zoeken in tabblad1 + vertikaal zoeken in tabblad2 + ....+vertikaal zoeken in tabblad12
?
 
Nudi, gewoon de SOM (SUM) functie gebruiken. Ziet er als volgt uit: =SUM('Materiaal X'!D7,'Materiaal Y'!D7,'Materiaal Z'!D7)

Zie formule in cell F13 van mijn excel die ik als voorbeeld heb toegevoegd, waar ik in het "Totalen" tabblad de totalen bereken die ik haal uit de Materiaal X, Y en Z tabladen.

als dit niet is wat je zocht, upload ff je excel zodat ik het kan oplossen.

Groet, toscana
 

Bijlagen

  • Voorbeeld optellen uit verschillende tabsheets.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 33
of nog eenvoudiger:
Code:
=SUM('Materiaal X:Materiaal Z'!D7)

Dit gaat natuurlijk alleen op als op alle bladen dezelfde cellen opgeteld moeten worden.

Na het zien van het bestandje van de TS werkt deze formule natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Beste Experts,

Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel.

Als ik een bepaald materiaal in cel B4 intypt, in dit geval GF-EM90, (maar het kan ook een ander materiaal zijn uit de tabladden), dat ik de totale aantal van dat materiaal uit de tabbladen 1 t/m 12 (kolom N) te voorschijn krijgen in cel C4 in het hoofdblad.

Groet,

Nudi
 

Bijlagen

  • Materiaallijst extra verbruik materialen OPZ12 concept.xlsx
    113,3 KB · Weergaven: 34
Code:
Eng: =VLOOKUP(B4;Totaaloverzicht!A6:B44;2;0)
Ned: =vert.zoeken(B4;Totaaloverzicht!A6:B44;2;0)

Werkt deze formule naar behoren?
 
Beste Mensen,

Die formule werkt prima! Wat dom van mij. Ik zou natuurlijk ook de totale uit het totaaloverzicht kunnen halen. :p
In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie hulp en tijd!! jullie zijn top!

Groet,

Nudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan